Společnost Albert loni darovala lidem v nouzi rekordních 3 852 tun potravin, o necelých 380 tun více než v roce 2023. Za tímto růstem stojí mimo jiné i nový projekt večerního darování jídla, který obchodník poprvé otestoval v úzké kooperaci s potravinovými bankami již v roce 2023. Právě díky dlouhodobému rozvoji vzájemné spolupráce, novým aktivitám či zefektivňování darování se daří potravinové přebytky smysluplně využívat a zároveň navyšovat pomoc potřebným. V příštím roce se Albert zavázal darovat 4 000 tun.
Obchody Albert drží množství neprodaných potravin na pouhém jednom procentu z celkového objemu. Tyto přebytky pak ideálně darují potřebným. Loni společnost Albert překonala svůj veřejný závazek věnovat lidem v nouzi 3 800 tun potravin. Zamířilo k nim rekordních 3 852 tun, což představuje meziroční nárůst o téměř 11 %, od roku 2020 je to pak pětkrát více. Již počtvrté v řadě se tak obchodník stal největším firemním dárcem Potravinových bank. Potraviny z prodejen Albert loni představovaly necelou čtvrtinu celkově sesbíraných darů.
„Navyšovat dary se nám daří díky dlouhodobé spolupráci s potravinovými bankami, novým projektům, zefektivňování i intenzivní práci našich kolegů. Loni výrazně přispěl i projekt večerního darování, který jsme spustili s potravinovými bankami. Zapojili jsme dalších 63 prodejen. Do desítek minut se tak z celkem 92 obchodů dostalo na talíře potřebných v součtu 350 tun čerstvých potravin jako ovoce, zelenina, mléčné výrobky či maso. Více čerstvých potravin se dostává k lidem v nouzi i díky dalším dvěma chladícím dodávkám, které jsme darovali potravinovým bankám loni v prosinci,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert. Za posledních pět let jde celkem o 13 chladících dodávek. Součástí daru je také příspěvek na provoz ve výši 1,4 milionu korun.
Loňský rok byl pro potravinové banky zatěžkávací zkouškou. „Meziročně došlo opět k nárůstu lidí v nouzi, kteří od nás získali potravinovou pomoc. Během povodní jsme pomáhali dalším 50 tisícům zasažených lidí. Prokázali jsme, že jsme prvotní jistotou v těžkých životních situacích,“ říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank a doplňuje: „Náš provoz je o mravenčí práci. Každý den, ráno i večer, svážíme neprodejné potraviny a díky podpoře logistiky a dalším dvěma novým dodávkám s chlazením dokážeme svážet ještě více čerstvých potravin. Těší nás, že můžeme s Albertem naši spolupráci posouvat a hledat cesty, jak zachránit více potravin.“
O Albertu
-
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 33 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 340 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
- V roce 2024 Albert obhájil potřetí v řadě umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Pozici v nejlepší desítce udržitelných velkých firem působících v Česku za rok 2024 obchodník zaujal také v hodnocení Asociace společenské odpovědnosti – ESG žebříček.
- Albert získal certifikát Leader v žebříčku TOP Odpovědná velká firma a za rok 2023 se stal Trendsetterem.
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Letos slaví 15 let a je jeho působnost ještě širší, pomáhá během společenských krizí či přírodních katastrof.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 20 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků za rok 2023.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
- Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
- Albert pravidelně vydává nefinanční report o udržitelnosti, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Obsahuje také ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, kterým se věnuje.