DPD chce podpořit českou e-commerce: Levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

Iniciativu podpořila Alza.cz, která DPD umožní levnější doručení do AlzaBoxů

DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a v rámci své akce nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Díky spolupráci s Alzou mohou zákazníci využít tuto zvýhodněnou službu i pro doručení do více než 2 300 AlzaBoxů Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům.  

Akce DPD trvá od 1. února do 30. dubna a zapojit se mohou jak nové e-shopy, které DPD dosud nevyužívaly, tak i ty stávající. Pokud e-shopy nabídky využijí, budou mít možnost cenu za smluvních podmínek využívat i po tomto termínu. Přihlásit se lze přes webové stránky DPD nebo v případě již registrovaných e-shopů i přes vlastního obchodního zástupce.

Jako jeden z největších balíkových přepravců chceme nabídnout e-shopům podmínky, které jim umožní reagovat na aktuální situaci na trhu. Doufáme, že vzhledem k oblibě doručení mimo domov budou z takto výhodné ceny za balík těžit jak samotné e-shopy, tak jejich zákazníci,” říká Miloš Malaník, ředitel DPD a dodává “Věřím, že tento krok velmi uvítá řada českých e-shopů, které v poslední době čelí silné konkurenci ze zahraničí, například z Číny

Oceňujeme iniciativu DPD a jsme rádi, že můžeme přispět ke zlepšení dostupnosti cenově výhodného doručení v Česku. Díky naší spolupráci se podařilo rozšířit tuto nabídku i na více než 2 300 AlzaBoxů, což e-shopům i zákazníkům přináší ještě větší flexibilitu a pohodlí,” vysvětluje místopředseda představenstva Alzy Jakub Krejčíř.

Zájem o doručování do výdejních míst a samoobslužných boxů stále roste. Na konci roku 2024 pokořilo DPD hranici 7000 výdejních míst a boxů – za rok tedy v Česku narostla síť o více než 60 %. Podle posledních dat z největšího evropského průzkumu E-shopper Barometer 69 % pravidelných online nakupujících v Česku preferuje doručení mimo domov (na výdejní místa/do boxů/do kamenných prodejen). 

Do boxů si nechává doručovat 35 % lidí, na výdejní místa pak 53 %. Více než 2/3 respondentů využívá pravidelně více než jedno doručovací místo.

O DPD

Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost (dříve DPDgroup), největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 700 kurýry a sítí více než 7 000 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.

Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 110 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy a Jadlog. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).

Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2023 tržby v hodnotě 15,69 miliardy EUR a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.