Fairtrade a Lidl spojují své síly v kampani Fairbruary: Únor férový, čisté svědomí

Únor férový, čisté svědomí. Právě to je podtitulem společné kampaně společnosti Lidl Česká republika a organizace Fairtrade, která v průběhu února vyzývá Čechy, aby prostřednictvím svých nákupů jednali co nejférověji a rozhodovali se při nákupech podle původu potravin. Férové nakupování přitom nemusí být drahé ani složité.

Společnost Lidl se připojila ke kampani „Fairbruary, měsíc Fairtrade nákupů“ celosvětové organizace Fairtrade. Ta bude probíhat po celý únor na stránkách Lidl letáku i na sociálních sítích. Do kampaně se zapojí také vybraní influenceři, kteří obdrží balíčky s Fairtrade produkty. Férové nakupování se zobrazí také na stránkách Kuchyně Lidlu, kde šéfkuchař Roman Paulus v průběhu února využije certifikované produkty při přípravě borůvkové krémové tyčinky s čokoládou, šlehané ganache s pralinkami, flambovaných banánů i banánových lívanců. Cílem je motivovat a inspirovat české spotřebitele, aby dbali na to, co kupují s ohledem na původ potravin. 

„Když nakupujeme, nemá to vliv jen na nás. Ovlivňujeme tím také naši budoucnost. Rádi bychom to spotřebitelům připomněli a jsme velmi rádi, že Lidl chce s námi šířit takto důležitá poselství. Společně usnadňujeme férové nakupování a zároveň pracujeme na tom, aby bylo dostupné,“ vysvětluje ředitel organizace Fairtrade Česko a Slovensko Lubomír Kadaně. Zdůrazňuje, že tato spolupráce je právě ukázkou toho, že férové nakupování nemusí být drahé ani nijak složité.

„Vnímáme jako důležité, aby se potravinové řetězce podílely na zvyšování povědomí o zodpovědné spotřebě a zprostředkovávaly férové produkty co největšímu počtu zákazníků jako Lidl v této kampani, “ říká Lubomír Kadaně. 

Ve všech prodejnách Lidl se zákazníci po celý únor budou moci seznamovat s Fairtrade produkty také prostřednictvím týdenních akčních nabídek. Za ještě výhodnější ceny mohou vyzkoušet čokolády či bonboniéry, banány a další produkty s Fairtrade certifikací. Nakupování si mohou zpříjemnit také lahodnou certifikovanou kávou z kávomatů, které Lidl již před několika lety nainstaloval ve všech svých prodejnách. Celý nákup si pak domů mohou zákazníci odnést v tašce z bavlny se známkou FAIRTRADE.

Společná výzva k férovému jednání

Společnost Lidl prodává výrobky s certifikací Fairtrade již mnoho let a dlouhodobě je největším plátcem fairtradového příplatku v České republice. Loni zaplatil 19 868 367 Kč, meziročně tak došlo ke 44% nárůstu. Ve stálém sortimentu obchodního řetězce došlo také ke čtvrtinovému nárůstu produktů s označením Fairtrade. Nyní je ve stálém sortimentu kolem 100 produktů s certifikací Fairtrade, dalších téměř 200 produktů se objevuje v průběhu roku v akcích. Tentokrát je to ale poprvé, co se společnost Lidl a organizace Fairtrade spojily do společné kampaně. Tato spolupráce má smysl, protože Lidl má na pultech stále širší výběr Fairtrade zboží a jako jeden z prvních řetězců má všechny pracovní uniformy šité z Fairtrade bio bavlny.

„Chovat se zodpovědně je naprosto zásadní součástí naší nákupní politiky. Proto je pro nás důležité, aby každému, kdo je součástí našeho dodavatelského řetězce, byly zajištěny řádné pracovní podmínky a aby za svou práci obdržel spravedlivou odměnu. Tu nejlepší cenu zároveň chceme nabízet také našim zákazníkům. Proto nás tato společná únorová kampaň velmi těší,“ přibližuje ředitel Nákupu společnosti Lidl Česká republika Konrad Senger.

Certifikace Fairtrade je celosvětově nejuznávanější certifikací etické a sociální spravedlnosti. Fairtrade se snaží zajistit lepší mzdy a pracovní podmínky pro zemědělce a pracovníky Latinské Ameriky, Afriky a Asie. Kromě toho jsou v rámci systému Fairtrade omezeny pesticidy a pěstování je šetrnější k přírodě. 

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 320 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

https://www.facebook.com/lidlcesko