Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 m2 a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.
Od zahájení ostrého provozu v září 2024 zásobuje logistické centrum 52 prodejen, přičemž do budoucna je možné sklad rozšířit o dalších 6 000 m², což by umožnilo navýšení kapacity a rozšíření obslužnosti a tím by bylo možné zásobovat ještě více prodejen, čímž by se významně posílila jeho strategická role v distribuci zboží.
Sklad disponuje kapacitou 35 770 paletových míst, která jsou rozdělena podle druhu zboží: 26 950 míst je vyhrazeno pro suchý sortiment, 3 642 pro chlazené zboží, 3 210 pro mražené produkty, 1 718 míst pro ostatní zboží a 248 pro skladování masa. Díky širokému teplotnímu rozsahu umožňuje centrum bezpečné a efektivní skladování různých druhů produktů – od mražených až po běžné suché zboží.
Odbavení až 950 objednávek denně
Denně se zde zpracuje až 950 objednávek, přičemž expedice zahrnuje 20 kamionů během dne a dalších 20 až 25 během noci. Celý provoz je podporován 261 kusy manipulační techniky. Strategická poloha skladu v těsné blízkosti dálnice usnadňuje rychlé napojení na hlavní dopravní tepny, čímž je zajištěna hladká distribuce zboží. Centrum se může pochlubit zajímavými rekordy, například nejdelší trasou kamionu o délce 380 km při zásobování prodejny v Jeseníku, zatímco průměrná vzdálenost dodávky na filiálku činí 67,27 km.
Výstavba centra probíhala od června 2022 do června 2024. První závoz se uskutečnil 16. července loňského roku, přičemž i první zaměstnanci nastoupili do skladu v průběhu tohoto měsíce. „Logistické centrum aktivně spolupracuje s místními dodavateli, čímž podporuje rozvoj regionální ekonomiky. Zároveň přispívá k vytvoření nových pracovních míst, což pozitivně ovlivňuje zaměstnanost v dané oblasti,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.
Hlavním cílem centra je zefektivnit logistické procesy a využívat nejmodernější technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci vlivu na životní prostředí. Skladové a administrativní prostory jsou navrženy tak, aby plně využívaly odpadní teplo z plynové kogenerační jednotky a technologii chlazení. Osvětlení celého areálu zajišťuje moderní LED systém vybavený chytrým řízením prostřednictvím senzorů slunečního svitu a pohybu osob.
První svého druhu v Evropě
Logistické centrum v Bravanticích se může pyšnit i řadou technologií podporující udržitelnost. Byly vybudovány retenční nádrže na dešťovou vodu, které budou do budoucna využity pro zavlažování zeleně, splachování toalet a při čištění prostor skladu. Z důvodu nedostatečné kapacity elektrické energie, musí být elektrická energie vyráběna z plynových kogeneračních jednotek. Tím je tento sklad unikátní v rámci celé Evropy.
Každý artikl je skladován při přesně definovaných teplotních podmínkách v šesti úrovních teplot, což zajišťuje optimální péči o produkty. Technologie zvlhčování vzduchu byla instalována pro úsek ovoce a zeleniny.
Věděli jste, že…? | |
Celková plocha skladu | 38 500 m² |
Objem uskladněného zboží | 35 770 europalet |
Počet kusů manipulační techniky | 261 |
Denní počet zpracovaných objednávek | až 950 |
Plánovaný počet zásobovaných prodejen | Až 70 prodejen |
Nejdelší trasa kamionu | Jeseník 380 km |
Počet zaměstnanců | 326 |
O společnosti Lidl
Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 320 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 69 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.
Více informací naleznete na:
www.instagram.com/lidlcz
www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika
https://www.facebook.com/lidlcesko