Praha, 4. 2. 2025 – V roce 2024 vydala česká značka kvalitního nádobí FABINI celkem 12 kolekcí nádobí, z toho 5 ve spolupráci se zajímavými ambasadory, prodala 146 000 produktů, rozšířila tým, posílila management, představila novou CEO a svůj cíl na rok 2024, obrat 150 milionů korun, přesáhla skoro o 3 miliony. Oproti 75,5 milionům za rok 2023 se jedná o více než dvojnásobný růst a stejně jako v minulých letech se drží v zisku. Jak se to podařilo?
„Rok 2024 byl pro nás ve znamení růstu. Věnovali jsme se vývoji velkého množství nových i vylepšování stávajících produktů, ale také budování značky a rozšiřování týmu,” vysvětluje nová CEO Radka Vaculíková. Z pozice CFO se na přelomu roku přesunula do vedení celé firmy, kde vystřídala zakladatele Jana Fabiniho. Ten se i nadále věnuje strategii a dalšímu směrování firmy. Firma má od léta také nového CMO Jaroslava Kauckého, který přišel ze Zootu, jako Head of Brand nastoupil Radim Stezka z Footshopu a jako CFO & COO tým posílila Natálie Švecová, která přišla z Rohlíku.
Nové kolekce i designová ocenění
Firma dokázala během jediného roku uvést na trh 12 kolekcí nádobí, včetně příborů Boldi od designérky Natálie Navrátilové, které získaly ocenění Red Dot Design Awards a aktuálně jsou nominované na cenu Czech Grand Design. 5 kolekcí vzniklo díky spolupráci s významnými ambasadory, jako jsou například Zdeněk Pohlreich, Těhotnej Kuchař nebo Mirka van Gils Slavíková.
Mezi další úspěchy patří 54 000 zákazníků, kteří si v roce 2024 pořídili nádobí značky FABINI, z toho 36 000 nakoupilo u FABINI poprvé. „Od našeho vzniku klademe maximální důraz na zákaznickou spokojenost, proto jsem pyšná i na naše oddělení péče o zákazníky, které zvládlo odbavit rekordních 20 000 podnětů,” pokračuje Radka Vaculíková. Za rok 2024 se prodalo celkem 146 000 kusů nádobí. Nejprodávanější byla pánev z vícevrstvé nerezové oceli z kolekce Lucca 3.0 s průměrem 26 cm.
Fabini 2024 v číslech:
- 1 nová vizuální identita ve spolupráci s Michaelem Dolejšem a Karlou Gondekovou,
- 1 nová brandová strategie ve spolupráci s YYY,
- 1 nová CEO,
- 1 expanze do Nizozemska,
- 5 ambasadorských kolekcí,
- 20 000 vyřešených dotazů od zákazníků,
- 54 000 zákazníků
- 146 000 prodaných produktů,
- 152 773 962 Kč roční obrat.
Na růst jsme připraveni
V roce 2025 se firma plánuje soustředit na budování značky nejen na českém, ale i slovenském a nově i nizozemském trhu. Tržby na letošní rok mají dosáhnout 266 milionů. „Firma od svého vzniku na konci roku 2019 vyrostla každý rok přibližně dvojnásobně. Už jsme stihli uvést na trh největší letošní kolekci Meda 3.0 a letos nás čeká launch celkem 36 nových produktů. Na růst o 116 milionů korun jsme dobře připraveni,” uvádí nová CEO. Firma chce letos rozšířit kolekci s hlavním ambasadorem Zdeňkem Pohlreichem nebo například uvést speciální kolekci na grilování a přípravu jídla venku.