Mediální skupina MAFRA si udržuje svou dlouhodobou vedoucí pozici na českém tiskovém trhu, jak potvrzují aktuální výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za období 1. až 4. čtvrtletí 2024. Svému čtenářskému publiku MAFRA nabízí kvalitní obsah napříč klíčovými segmenty, což se odráží v její dlouhodobé jedinečné pozici mezi deníky, zpravodajskými týdeníky, programovými magazíny i tituly životního stylu.
MF DNES: Nejčtenější zpravodajský deník Mladá fronta DNES i nadále zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem v České republice s 358 tisíci čtenáři na vydání.
Rostoucí čtenost magazínů MF DNES
- Čtvrteční Magazín DNES+TV dosahuje 383 tisíc čtenářů na vydání.
- Speciál DNES zaznamenal čtenost 123 tisíc čtenářů.
- Nově uvedený magazín Lidové noviny ORIENTACE v sobotním vydání MF DNES přitáhl 116 tisíc čtenářů.
Metro: Nejčtenější deník v Praze Deník Metro nadále vede v Praze a celostátně boduje s 301 tisícem čtenářů, což představuje nárůst oproti minulému období.
Vedoucí pozice v segmentech životního stylu, zpravodajských a společenských titulů
- Čtrnáctideník Žena a život zaznamenal růst čtenosti o 3 % na 218 tisíc čtenářů.
- Další silné tituly: Cosmopolitan (129 tisíc čtenářů) a Harper’s Bazaar (67 tisíc čtenářů).
- Nejprodávanější zpravodajsko-publicistický týdeník TÉMA dosahuje čtenosti 144 tisíc čtenářů.
- Mezi společenskými týdeníky vyniká Rytmus života s 247 tisíci čtenáři a Pestrý svět, jehož čtenost roste na 146 tisíc čtenářů.
Lídr v programových magazínech
- TV Max si udržuje prvenství mezi televizními magazíny s 426 tisíci čtenáři na vydání.
- Další populární programové tituly: TV Plus 14, Týdeník Televize a TV Revue, každý z nich čte kolem 100 tisíc čtenářů.
Silné zastoupení v segmentu titulů pro ženy
- Chvilka pro tebe dosahuje čtenosti 269 tisíc čtenářů.
- Mezi tituly nad 100 tisíc čtenářů patří Napsáno životem, Čas na lásku a Tina.
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data čtenosti na vydání za 1. – 4. čtvrtletí 2024, ABC ČR leden – prosinec 2024.
Kontakt pro média:
e-mail: press@mafra.cz
_______________________________________________________________________________________________
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví téměř 2,5 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7 milionů návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,4 milionu čtenářů, což představuje 49 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7 milionů reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníku s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, titul zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls, virtuální operátor MOBIL.CZ, mobilní aplikace Portmonka, cenový srovnávač a nákupní rádce AkcniCeny.cz, platforma PassMachine pro digitalizaci věrnostních, členských a dalších typů karet či průkazů a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
Do mediální skupiny MAFRA patří také skupina TICKETPORTAL, největší ticketingová společnost v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.