Plzeňský Prazdroj loni navštívilo téměř 610 tisíc lidí. Rekordní počet turistů hlásí historické podzemí

Plzeň 10. února 2025 – Do Plzeňského Prazdroje v loňském roce zavítalo bezmála 610 tisíc lidí. Významně posílil zájem turistů o prohlídkové trasy přímo v areálu plzeňského pivovaru, rekord pak zaznamenalo Plzeňské historické podzemí, které navštívilo nejvíce turistů od zpřístupnění v roce 1985. 

Přímo do areálu plzeňského pivovaru loni zavítalo téměř 540 tisíc návštěvníků, o necelá 2 % více než v roce 2023. Kromě vlastních prohlídkových tras Pilsner Urquell, Gambrinus, a Elektrárna nabízí pivovar turistům řadu dalších zážitků, mimo jiné školu čepování, návštěvu hospody Na Spilce nebo akce, které se konají na nádvoří pivovaru. Největší růst loni zaznamenaly samotné prohlídkové trasy, které navštívilo o 15 % více lidí než v roce 2023.

„Největší skupinu návštěvníků tvořili tradičně domácí turisté, následovaní Němci, Jihokorejci a Tchajwanci. Mezi početné skupiny patřili i turisté z Ameriky a Číny. Loni jsme byli svědky návratu návštěvníků z Asie, kteří k nám přijíždějí zejména kvůli trase Pilsner Urquell,“ říká Pavla Mášková, manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje.

Právě prohlídková trasa Pilsner Urquell v plzeňském pivovaru se loni stala nejlepší pivovarskou návštěvnickou trasou v Evropě. V rámci největšího evropského veletrhu cestovního ruchu ITB BERLIN získala prestižní ocenění World Travel Awards 2024, když v mimořádné silné konkurenci prohlídkových tras Heineken, Guinness a dalších evropských pivovarů ovládla kategorii Europe’s Leading Beer Tour Visitor Experience 2024. 

Pivovarským muzeem a Plzeňským historickým podzemím loni prošlo přes 70 tisíc lidí, což představuje meziroční nárůst přes 6 %. Samotné podzemí pak má za sebou vůbec nejlepší rok, když jeho návštěvnost dokonce překonala čísla z období před covidem. „Městské podzemní systémy obecně zažívají boom popularity a z toho těží i naše trasa. Navíc návštěvy podzemí nejčastěji vyhledávají individuální turisté, nikoliv větší organizované výpravy, kterých obecně nejezdí tolik jako před covidem. I to má vliv na to, že právě návštěvnost podzemí roste,“ dodává Pavla Mášková.

V letošním roce chce Prazdroj rozšířit nabídku zážitků v areálu plzeňského pivovaru o zcela novou expozici, která bude zasvěcena surovinám používaným při výrobě piva. Její otevření je plánováno na květen. Rovněž v květnu se pak u příležitosti 40. výročí zpřístupnění Plzeňského historického podzemí otevře jeho další část, do níž běžní návštěvníci ještě nikdy nenahlédli. 

Kromě toho chystá plzeňský pivovar i letos tradiční a oblíbené akce jako Léto v Prazdroji, Pilsner Fest nebo speciální prohlídky v rámci květnových Slavností svobody, kdy uplyne 80 let od konce druhé světové války a osvobození města americkou armádou.

Poznámka pro editory: 

  • S exportem do zhruba 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva. 
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2024 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma první místo v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a také první místo v oborové kategorii „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.