T-Mobile na Jizerské 50 poprvé vysílal signál dronem. Letošní ročník se zaměřil na udržitelnost, na místě bylo 23 610 návštěvníků

T-Mobile se letos opět stal partnerem legendárního běžkařského závodu Jizerská 50 a poprvé zde nasadil revoluční technologii distribuce mobilního signálu prostřednictvím dronu, resp. bezpilotního letounu. Operátor se zaměřil i na udržitelnost – díky dlouhodobé spolupráci s organizací Remobil mohli návštěvníci odevzdat své staré telefony k recyklaci a zároveň každý závodník obdržel opakovaně použitelný nepromokavý vak na osobní věci.

Jizerská 50 opět spojila síly s největším českým mobilním operátorem. Zákazníky T-Mobilu na letošním ročníku obsloužil speciální dron, resp. bezpilotní letoun, který přímo nad trasou závodu kroužil a zajistil distribuci sítě. Unikátní řešení vyvinuté ve spolupráci s Primoco UAV SE je primárně určeno pro pomoc s posílením signálu při krizových událostech. Jizerská 50 pak poskytla první příležitost pro živý test na akci konající se mimo běžné pokrytí, kde T-Mobile v ostrém provozu nasadil toto inovativní řešení, představené letos v lednu.

„Toto alternativní řešení dokáže posílit signál nebo ho přinést tam, kde vůbec není – ať už při sportovních událostech mimo pokrytí nebo třeba v krizových situacích, kdy pozemní infrastruktura přestane fungovat, jako jsou povodně nebo požáry. CHKO Jizerské hory je místem častých sportovních akcí a zároveň lokalitou hodnou ochrany před výstavbou, proto zde tato technologie dává smysl,“ říká Luboš Lukasík, ředitel divize pro firemní zákazníky T-Mobilu Czech Republic.

Jizerská 50 ve znamení udržitelnosti

T-Mobile využívá k edukaci a osvětě ohledně udržitelnosti i kulturní a sportovní akce. Díky spolupráci s organizací Remobil, která se zabývá recyklací mobilních telefonů, jen za loňský rok zrecykloval téměř 47 000 telefonů a sběrné místo připravil i v rámci letošního ročníku Jizerské 50. Celkem zde návštěvníci ve festivalové zóně odevzdali několik stovek nepotřebných přístrojů a ti, kteří přinesli telefon k recyklaci, se zároveň mohli zúčastnit soutěže o hodnotné ceny.

T-Mobile zohlednil i ekologické dopady samotné akce. Každý z 8 413 závodníků obdržel na startu odolný magentový lodní vak o objemu 40 litrů na osobní věci namísto jednorázového plastového pytle, jak je na velkých sportovních akcích zvykem. Díky tomu se podařilo snížit objem plastového odpadu zhruba o 5 tun. Voděodolný magentový vak si závodníci ponechají a mohou jej použít nejen na dalším závodě, ale praktické zavazadlo využijí i na výlety do přírody, kempu či na vodu. 

„V Česku roste zájem o sportovní události v přírodě. Jsme rádi, že Jizerská 50 už dávno není jedinou takovou událostí, a vnímáme i naši odpovědnost vůči životnímu prostředí a nádherné krajině CHKO Jizerské hory. Proto jsme hledali i praktické cesty, jak pomoci snížit odpad ze závodů a vak se ukázal jako správná cesta,“ říká Lucie Komárková, která má sponzoring v T-Mobile na starosti, a dodává: „Jen to, co je použitelné znovu, je doopravdy udržitelné. Věříme, že závodníci to cítí stejně a vak si nezapomenou přinést i příští rok.“

Na místě bylo 23 610 návštěvníků

Operátor již tradičně nabídl běžkařům tréninkovou Magentovou stopu v délce 17 kilometrů i samostatnou kategorii závodu – T-Mobile firemní štafetu, které se zúčastnilo 284 závodníků. Organizátoři oznámili, že letošní ročník přivítal 8 413 závodníků. V době konání akce se v místě závodu podle měření operátora pohybovalo celkem 23 610 návštěvníků. Oblíbený závod uvítal i návštěvníky ze zahraničí, nejčastěji z Německa, Polska a Slovenska.