Marketplacy přepisují pravidla české e-commerce. Twisto jim poskytuje platební řešení

Praha, 19. února 2025Mezinárodní marketplace platformy jako Trendyol, Temu a Allegro stále výrazněji proměňují český e-commerce trh. Ať už je obchodníci vnímají jako příležitost nebo hrozbu, jedno je jisté – jejich vliv roste. Potvrzují to i výsledky Twista, které ve vánoční sezóně 2024 poprvé poskytovalo BNPL („kup teď, zaplať později“) platby na všech třech platformách. Meziroční růst objemu nákupů financovaných Twistem na těchto marketplacech dosáhl 130 %.

Vidíme, že Češi jsou na marketplaces stále aktivnější. Zejména Allegro se během prosincové špičky, konkrétně mezi 9. a 11. prosincem, stalo hlavním centrem vánočních nákupů. Průměrná výše transakce s Twistem se pohybovala kolem 1 300 Kč, což ukazuje, že lidé marketplacy využívají nejen na drobnosti, ale i na větší nákupy,“ říká Martin Šťastný, Head of Sales Twista pro Českou republiku.

Ještě flexibilnější placení na marketplacech

Twisto na všech třech platformách poskytuje klasickou BNPL službu, kdy zákazníci mohou nakoupit a zaplatit až za 30 dní. Na Trendyol a Allegro navíc i Nákup na třetiny, který umožňuje rozložit platbu nad 1 500 Kč do tří bezúročných splátek. Díky tomu si zákazníci mohou rozvrhnout své výdaje a zároveň si zboží nejdříve prohlédnout, než se rozhodnou zaplatit. “V uplynulé vánoční sezóně se nám potvrdilo, že rozložení platby do tří bezúročných splátek je pro zákazníky marketplaců zajímavé. Z celkového objemu nákupů na Allegru tvořil právě Nákup na třetiny víc než 33 procent,” komentuje data Martin Šťastný. 

Dynamika, která se nedá přehlédnout

Zatímco česká e-commerce jako celek ve čtvrtém čtvrtletí 2024 meziročně vzrostla o 6 %, mezinárodní marketplacy si nadále ukrajují stále větší podíl na trhu. Odhady naznačují, že v roce 2024 do těchto platforem směřovalo přibližně 30 miliard Kč – dvojnásobek oproti předchozímu roku.

Jako poskytovatelé platebních služeb se na trh díváme z pohledu zákazníka a je zřejmé, že model tržiště u nich rezonuje. Naším úkolem je nabídnout jim bezproblémový platební zážitek bez ohledu na to, kde se rozhodnou nakupovat,“ říká Nemika Menevse, CEO Twista.

Temu rozšiřuje chytré platební možnosti pro české zákazníky

Také partnerství Twista s Temu zlepšilo nákupní zážitek českých zákazníků a přineslo jim větší flexibilitu a pohodlí. Od vstupu na český trh v roce 2023 se Temu rychle stalo oblíbeným místem pro zákazníky, kteří hledají výhodné nákupy. Temu jim je může nabídnout díky svému přímému modelu dodávek z výroby, konkurenčním cenám a rostoucí nabídce lokálních služeb. Spolupráce s Twistem reaguje na rostoucí poptávku po chytřejších a flexibilnějších platebních možnostech, čímž nakupování na Temu činí ještě pohodlnějším a umožňuje zákazníkům lépe spravovat své nákupy.

Co očekávat v roce 2025?

Růst marketplace platforem bude pokračovat, i když pomalejším tempem, přičemž stále více zákazníků bude hledat flexibilní způsoby financování svých nákupů.

Vidíme, že trh se nadále konsoliduje. Marketplacy dominují a zároveň roste poptávka po chytrých platebních nástrojích. Lidé mění své nákupní chování a my na to chceme reagovat,“ uzavírá Menevse.

 

O Twistu:
Twisto je jedničkou BNPL (buy now pay later) služeb na českém trhu, které od roku 2018 působí také v Polsku a od roku 2024 nově i v Rumunsku. Twisto bylo založeno v České republice, v roce 2023 ho koupila turecká skupina Param. Je známé svým prozákaznickým přístupem a inovativním platebním řešením. Svým zákazníkům v Česku a Polsku nabízí klasickou odloženou platbu s 30denní splatností, Nákup na třetiny bez navýšení a bez registrace. Registrovaným zákazníkům poskytuje řadu služeb pro flexibilní placení, ale také bezpečné a pohodlné cestování a výhodné zahraniční nákupy, ve formě splátek, cestovního pojištění nebo zvýhodněného směnného kurzu.

www.twisto.cz