Slovenští zákazníci nyní mohou platit na Třetiny se Skip Pay

Tisková zpráva, Praha, 5. března 2025 – Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.

Česká e-commerce se po několika hubených letech opět rozjíždí – podle dat Heureky dosáhla v loňském roce obratu 194 miliard, což je meziroční nárůst o 5 %. Zákazníkům se opět vrací kupní síla – z let utahování opasků jim ovšem zůstal návyk dvakrát obrátit každou korunu. Zároveň se konstantou v rovnici zákaznického uvažování stali i zahraniční, často mimoevropští obchodníci a tržiště, kteří sice nekonkurují kvalitou, ale cenou – a ta je pro českého i slovenského zákazníka stále důležitým faktorem. Obchodníci tak potřebují maximálně využít potenciál lokálního trhu a oslovit více zákazníků. Lokální trh ovšem nemusí nutně znamenat pouze ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní přináší svůj nákup na Třetinu na Slovensko.

„Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ říká Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 % a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení, který jim umožní zvládnout nenadálý výdaj bez díry v rodinném rozpočtu nebo třeba koupit kvalitnější zboží, které bude lépe sloužit či déle vydrží, aniž by rozpouštěli své úspory.“

Postupné představování služeb Skip Pay bude pro slovenský trh klíčové – narozdíl od českého trhu je na Slovensku asi „jen“ okolo 13 900 e-shopů na přibližně 5,5 milionu obyvatel, tedy poměrně méně než v Česku. V menšině jsou zejména nadšenecké e-shopy – ty se do e-commerce vůbec nepouštějí. Mnohem větší oblibě se také těší tradiční platba v hotovosti.

„Mimo kamennou prodejnu je na Slovensku stále poměrně rozšíření dobírka – v kontrastu s tím ale roste obliba online platebních metod. Pro Slováky, stejně jako pro Čechy, je důležitá bezpečnost nákupu, rychlé doručení a možnost bezproblémového vrácení. A samozřejmě dají i na reference,“ komentuje Richard Kotrlík. „Naše obchodní partnery prověřujeme, zákazníci k nim tak mohou získat o to větší důvěru.“

Uspět na slovenském trhu nemusí být složité ani pro český e-shop, ani pro slovenský

Řada českých obchodníků chce maximálně využít potenciál podobnosti obou trhů a proniknout i na ten slovenský. Nemusí to pro ně být složité. A benefit v podobě platby zboží v hodnotě až 4 000 eur, kterou si zákazník rozloží do tří bezúročných splátek, není vyhrazen jen pro české obchodníky expandující na Slovensko.

„Očekáváme, že slovenský trh pořádně poznáme až praxí, a počítáme s tím, že naše portfolio služeb na Slovensku časem rozšíříme a upravíme na míru potřebám slovenského trhu – zatím to ale vypadá, že s nákupem na Třetinu jsme rozhodně na správné cestě,“ říká Richard Kotrlík.

Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů

„Máme radost, že můžeme našim slovenským obchodníkům přinést platbu na Třetiny přes Skip Pay – metodu, která si v Česku získala velkou popularitu a nyní ji zavádíme i na Slovensku. Díky ní mohou e-shopy nabídnout zákazníkům možnost rozložit platbu na tři části bez navýšení, což podporuje větší ochotu nakupovat a zvyšuje jejich tržby. Tuto možnost nyní může využít přes 6 000 slovenských e-shopů, které s GoPay přijímají platby v eurech,“ říká Petr Vaněk, CEO GoPay.

Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb. Samozřejmě ale chce dostat za své peníze maximum a využít je maximálně efektivně, což mu umožňuje právě nákup na Třetinu.

O Skip Pay

Skip Pay  je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.

S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají desetitisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží a uložení všech účtenek – vše online na jednom místě v pohodlí klientské zóny, kde klienti navíc mohou získat cashback až 10 % zpět z nákupů ve vybraných e-shopech. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.

Skip Pay nabízí také možnost odložit si bez registrace platbu až o 30 dní do výše 10 tisíc korun. Pro větší nákupy a hodnotnější zboží je tu pak nákup na Třetinu, díky kterému si může zákazník rozdělit platbu až 100 tisíc korun do tří bezúročných splátek – třetinu zaplatí hned, další po 30 a 60 dnech.

Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 33 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je Datart, Astratex, Mountfield, Invia, Košík.cz, Vivantis, Můjkoberec.cz, Qerko, Niceboy, Luxor.cz nebo Slevomat.