/Brno – Praha, 6. března 2025/ Dosud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i ojetými automobily získává nového lídra. Mezinárodní skupina EAG se sídlem v Praze oznámila, že do svojí inovativní digitální platformy Omnetic nově zařadí dvě přední německé značky Dotzilla a CarObserver. Celková hodnota obou akvizic přesáhla miliardu korun. „Ve střední Evropě již naše platforma Omnetic pokrývá celý životní cyklus automobilu – od jeho výběru a nákupu, přes provoz až po následný prodej. Novými akvizicemi nyní plnohodnotně vstupujeme na západní trhy, jež jsou stěžejní pro to, abychom se na poli automotive IT stali celoevropskou jedničkou,” popisuje investiční ředitel a člen představenstva EAG Petr Kratochvíl s tím, že skupina, jíž patří mimo jiné i značky jako Cebia, Fastback, Carvago, Teas, JBR či Softvig, za posledních devět měsíců uskutečnila pět akvizic, z toho čtyři v Německu.
Dotzilla tvoří a rozvíjí komplexní ekosystém pro správu a prodej vozidel. Jeho klíčovou inovací je implementace algoritmů pro automatickou optimalizaci inzerátů. Systém analyzuje 32 parametrů včetně tržních cen, poptávkových trendů a konkurenčních nabídek. Výsledkem je až 30% nárůst konverzí v porovnání se standardními metodami.
CarObserver nabízí prodejcům aut špičkové řešení pro optimalizaci marží. Denně vyhodnocuje konkurenční nabídky, poptávkové trendy a lokální ekonomické faktory, což umožňuje pravidelnou úpravu prodejních cen s přesností na dvě procenta. Ve srovnání s konvenčními metodami generuje pro dealerství či autobazary v průměru o 250 až 1000 eur vyšší marži na každé vozidlo.
Na financování obou akvizic se podílel panevropský soukromý kapitálový fond Kartesia, jenž loni v rámci prvního investičního kola pro Omnetic poskytl celkový rámec 100 milionů eur. „Jsme rádi, že můžeme zblízka sledovat pokračující růst skupiny, která těmito transakcemi potvrzuje své schopnosti uspět i na vysoce konkurenčních západoevropských trzích. Skupina Omnetic opakovaně dokládá, že je schopna plnit ambiciózní růstové plány, pro které jsme se rozhodli ji v minulosti podpořit,” uvádí Jean Diercxsens, Partner & Head of Belgium and The Netherlands v Kartesii.
Pro EAG jakožto jednu z mála českých investičních skupin, jež investuje na západě do technologických společností s vysokou přidanou hodnotou, jsou nové akvizice v Německu začátkem nové etapy růstu. „Platforma Omnetic již zahrnuje všechny typy služeb, které jsme v ní chtěli mít. Teď ji plánujeme rozšiřovat jednak geograficky na další trhy v západní Evropě, jednak do hloubky, aby vycházela z co největšího objemu kvalitních dat,” uvádí Pavel Svoreň, člen představenstva EAG zodpovědný za financování.
Cílem managementu EAG je do roku 2028 vybudovat atraktivní celoevropskou technologickou společnost, více než zdvojnásobit hlavní hospodářské ukazatele a připravit skupinu pro případný vstup na zahraniční burzu. „Fakt, že CarObserver i Dotzilla dali jakožto lídři na německém trhu přednost partnerství s námi před nabídkami finančních investorů, potvrzuje atraktivitu našeho byznys modelu pro dynamické a inovativní společnosti v sektoru automotive IT,“ říká Jakub Šulta, předseda představenstva EAG.
Součástí obou transakcí je dohoda, že zakladatelé CarObsever i Dotzilla budou ve svých pozicích pokračovat i pod novým majitelem a budou se podílet na integraci technologických řešení do platformy Omnetic. „Začlenění do skupiny EAG nám umožní akcelerovat vývoj našich technologií a rozšířit působnost na další evropské trhy. Budeme tak schopni nabídnout našim zákazníkům ještě sofistikovanější řešení pro optimalizaci marží a řízení cenotvorby. Věřím, že propojení našich analytických nástrojů s platformou Omnetic přinese našim klientům další výrazné zvýšení efektivity a konkurenceschopnosti, a těším se na spolupráci s EAG,“ uvádí Thomas Stenzel, zakladatel CarObserver.
Také zakladatel Dotzilla Michael Kessel vnímá partnerství se skupinou EAG jako příležitost pro další expanzi a rozvoj technologií. „Naším cílem je zjenodušovat procesy prodeje vozidel. Díky propojení s ekosystémem EAG můžeme našim zákazníkům nabídnout ještě komplexnější digitální řešení pro efektivnější prodejní procesy. Těším se, že se budeme společně dále rozvíjet a přineseme nové inovace pro více než tisíc našich byznysových zákazníků po celé Evropě,“ říká Kessel.
Kromě integrace obou nově získaných společností a organického růstu celé skupiny již EAG připravuje v západní Evropě další akvizici, jež by se měla uskutečnit do konce letošního roku.
O skupině EAG
Skupina EAG, kterou založili v roce 2018 Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl, se zaměřuje se na digitální a SaaS služby v automobilovém průmyslu. Prostřednictvím svojí platformy Omnetic a online služby pro prodej vozů Carvago pokrývá celý životní cyklus automobilu od výběru, financování, nákupu, pojištění, provozu a servisu až po jeho odprodej a patří v této oblasti k evropské špičce. Skupina působí v 13 zemích Evropy a v letošním roce očekává provozní zisk EBITDA na úrovni 600 mil. korun. Více na www.eag.group, fotografie zde.