Geopost v roce 2024 udržel stabilní růst díky úspěchům v mezinárodním doručování a doručování mimo domov. Reflektuje také své snahy v rámci dosažení čistých nulových emisí

Největší balíková přepravní síť v Evropě Geopost, jehož součástí je i česká DPD, přináší finanční i nefinanční výsledky za rok 2024.

Skupina Geopost (finanční výsledky a rozvoj):

    • Vykázala stabilní tržby 15,8 miliard EUR (nárůst o 1 % oproti roku 2023)
    • Po celém světě doručila 2,1 miliardy balíků, což značí nárůst oproti předchozímu roku (+ 2,3 %). Udržela zároveň pozici evropského lídra v B2B doručování a posílila segment B2C. Česká DPD zaznamenala rekord, jelikož přepravila více než 52 milionů balíků, což je nárůst o téměř 14 % oproti roku 2023 (vnitrostátní a mezinárodní přeprava)
    • Vykázala provozní zisk 614 milionů EUR, což je nárůst o 284 milionů EUR oproti roku 2023, který byl ovlivněn mimořádnými položkami 
    • Zaznamenala 25% nárůst balíků v oblasti doručování mimo domov (tzv. OOH), tedy do boxů a výdejních míst Pickup. V Česku vzrostlo doručování do výdejních míst a boxů o 50 %, jejich počet v roce 2024 vzrostl na více než 7 000 (síť tak oproti roku 2023 narostla o 60 %)
    • Rozšířila síť výdejních míst Pickup v rámci celoevropské sítě na 128 000 včetně více než 31 000 boxů
    • Posílila doručení mimo domov navázáním spoluprací s dalšími společnostmi napříč evropskými zeměmi. V Německu nově spolupracuje s GLS, ve Švýcarsku se společností Valora, v Chorvatsku navázala partnerství s retailovým řetězcem Studenac, přičemž česká DPD navázala partnerství s Českou poštou, kdy se několik set jejích poboček stalo součástí sítě výdejních míst DPD Pickup
    • Navýšila objem přepravených mezinárodních balíků v Evropě o 6,7 % oproti roku 2023
  • Posílila specializovaná doručení, když pokračoval rozvoj v segmentu doručování potravin, zejména oblasti doručování pod řízenou teplotou, která zaznamenala nárůst objemů o 23,8 %
  • Dále rozvíjela digitální řešení pro příjemce zásilek. Její aplikace myDPD je od května 2024 dostupná i v Česku a globálně je v ní registrováno už 31 milionů spotřebitelů.

Skupina Geopost (nefinanční výsledky):

  • I nadále operuje v souladu s plánem čistých nulových emisí do roku 2040 v rámci závazku potvrzeného iniciativou SBTi (Science Based Targets initiative)
  • Třetí rok po sobě snížila emise skleníkových plynů, konkrétně o 1,73 MtCO₂e (- 5,4 % ve srovnání s rokem 2023)
  • Pokračuje v transformaci a diverzifikaci vozového parku. Na konci roku se počet nízkoemisních vozidel (elektro, bioplyn, biopohon) rozšířil na více než 10 459
  • Pokračuje také v přechodu na obnovitelné zdroje energie v rámci svých lokalit a zařízení. K dnešnímu dni pochází 61,5 % celkové spotřeby energie společnosti z obnovitelných zdrojů
  • V říjnu 2024 podepsala dodatek ke své dohodě s Uni Global Union z roku 2017, který dále posiluje ochranu zaměstnanců a partnerů společnosti Geopost ve více než 50 zemích. Tato dohoda posiluje sociální dialog o lidských právech, spravedlivých pracovních podmínkách, transparentnosti a udržitelnosti

“Ani rok 2024 nebyl z hlediska situace na trhu jednoduchý. Geopost přesto dokázal udržet stabilní růst, a to i díky dalšímu posílení stále populárnějšího doručování mimo domov. Jsem rád, že tak nyní v rámci skupiny Geopost nabízíme nejkomplexnější nabídku služeb doručení na adresu a neadresného doručování, které je umožněno díky naší nejhustší evropské sítí výdejních míst a boxů. Nemohu opomenout samozřejmě ani dobré výsledky české DPD, která loni překonala rekord v počtu přepravených zásilek,” dodává Miloš Malaník, generální ředitel DPD v Česku a regionální manažer regionu CEE. 

O DPD

Společnost DPD (Direct Parcel Distribution) je součástí skupiny Geopost (dříve DPDgroup), největší sítě balíkové přepravy v Evropě. Cílem DPD je stát se lídrem v oblasti udržitelného doručování a hlavním hybatelem rozvoje e-commerce. Se svými 1 700 kurýry a sítí více než 7 400 výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů je DPD předním doručovatelem v České republice. Jako jediný přepravce v Česku nabízí službu Predict – zákazník předem ví, kdy mu bude zásilka doručena, a to na 1 hodinu přesně. Zároveň si v aplikaci myDPD může změnit čas nebo místo doručení podle svých preferencí.

Díky Geopost mohou zákazníci DPD využít přes 128 000 výdejních míst Pickup v celé Evropě a posílat zásilky do 230 zemí světa díky značkám DPD, Chronopost, SEUR, BRT, Speedy, Jadlog a Asendia. Firma je prvním globálním přepravcem, který má své krátko- i dlouhodobé závazky snižování emisí validované od nezávislé iniciativy SBTi (Science Based Targets initiative).

Geopost jako součást La Poste Groupe vykázal za rok 2024 tržby v hodnotě 15,8 miliardy EUR a doručil 2,1 miliardy balíků po celém světě.