Vliv klesajících úrokových sazeb se stále výrazněji promítá do rozložení úspor. Na dlouho nejpopulárnější spořicí účty už se v Bance CREDITAS co do objemu dotahují termínované vklady. Pokud jde o dynamiku nárůstu, je největší zájem o investice. V meziročním srovnání do nich v prvních dvou měsících přiteklo o 60 % více peněz než loni.
„Je zjevné, že Češi vnímají pokles sazeb a očekávají pokračování tohoto trendu. Proto si sazbu s termínovanými vklady fixují na delší dobu. Jestliže před rokem byl objem peněz na spořicích účtech oproti termínovaným vkladům téměř dvojnásobný, teď se blíží poměru 1:1,“ komentuje vývoj ředitelka retailového bankovnictví Banky CREDITAS Ivana Pícková.
Ještě zajímavější vývoj je u investic, kde počty klientů s pravidelným investováním do retailových fondů vzrostly meziročně více než trojnásobně. „Z hlediska salda – tedy rozdílu přítoků a odtoků peněz – vidíme nárůst o 60 %. Nejvýraznější zájem je o konzervativnější fondy typu nemovitostních a o pravidelné investice v nižších částkách od 500 korun po jednotky tisíc,“ dodává Pícková.
U termínovaných vkladů je aktuálně nejvyšší nabídka u ročního trvání, kde je sazba 3,1 % p. a. Při uložení na dobu od tří do deseti let je sazba 2,0 % p. a.
U spořicích účtů je nejlepší nabídka u Max spořicího účtu (3,2 % p. a. pro část vkladu do 500 000 korun), resp. 3,8 % p. a. u Spořicího účtu + (při využití bonusu 0,8 % p. a. za pravidelné investování).
Investiční nástroje mohou přinášet i výrazně vyšší zhodnocení, například roční výkonnost retailových fondů dosahovala až 10 %. S investováním je ale logicky spojeno riziko kolísání hodnoty a nevztahuje se na ně pojištění vkladů.
CREDITAS působí na finančním trhu 29 let, od počátku za ní stojí český kapitál. Banka CREDITAS se zaměřuje především na nadstandardní zhodnocení úspor pro retail, pro firmy pak nabízí na míru šité úvěry i investice. Banka je součástí investiční skupiny CREDITAS.