Telemedicínu zdarma má již téměř milion Čechů

V Karlovarském kraji se v prvním týdnu zaregistrovalo více než 9 000 občanů

Od začátku března mají občané Karlovarského kraje možnost konzultovat své zdravotní problémy s lékaři na dálku. K dispozici jim jsou atestovaní lékaři v oborech praktický lékař a praktický lékař pro děti a dorost. „Výsledky prvního týdne předčily naše očekávání. Máme již více než 9 300 registrací a naši lékaři ošetřili 450 pacientů,“ říká Jiří Pecina, zakladatel a majitel společnosti Meddi hub, a.s., která pro kraj dodává technologické řešení i zajištění telemedicínských služeb. 

Cílem služby Karlovarská pohotovost je zajištění okamžitých lékařských konzultací po telefonu. Ty umožní identifikovat případy, kdy není nutná fyzická návštěva lékaře, ale stačí online konzultace. Lékař ihned stanoví léčebný postup a vhodnou medikaci včetně vystavení eReceptu. Lidé tak často nemusí za lékařem cestovat, pro lékaře to znamená ulehčení od lehčích případů a možnost věnovat se pacientům, kde je jejich fyzická péče opravdu potřeba. „Myslím si, že tento typ služby, který je naprosto běžný v jiných evropských státech a je součástí moderního zdravotnictví, u nás jednoznačně velmi chyběl,“ zmiňuje hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová. Podobnou službu spustil loni v létě také Jihočeský kraj, kde se zatím do služby Jihočeská pohotovost zaregistrovalo téměř 30 000 osob, třetina z nich již také využila možnost konzultace s lékařem. Průměrnou dobu odezvy lékaře se v obou krajích daří držet kolem dvou minut.

Služba Karlovarská pohotovost nabízí uživatelům také možnost online konzultací s psychoterapeutem. Po registraci si mohou vybrat specialistu podle svých potřeb a rezervovat si termín. K dispozici jsou terapie pro dospělé, děti a dospívající, stejně jako rodinné a párové terapie. Pokud je nutná rychlá pomoc, aplikace umožňuje garantované spojení s terapeutem do 60 minut. Psychoterapeutické konzultace nejsou součástí bezplatné služby poskytované krajem, ale fungují jako doplněk, který si klienti hradí sami. U většiny terapeutů však existuje možnost proplacení části nákladů některou ze zdravotních pojišťoven. „Online terapie přinášejí klientům řadu výhod – kromě dostupnosti a možnosti konzultovat z pohodlí domova také časovou flexibilitu, úsporu času a anonymitu,“ říká Lucie Šujanová, Chief Psychology Officer ve společnosti Meddi hub. Nejčastější témata, se kterými se lidé na terapeuty obracejí, zahrnují deprese, pocity samoty, úzkosti, vyhoření nebo potíže s navazováním a udržováním vztahů.

O aplikace MEDDI app

MEDDI app je na trhu už od roku 2020. Jedná se o telemedicínskou aplikaci, která slouží jako most mezi pacienty a lékaři. Díky aplikaci se můžete bezpečně spojit s lékaři kdykoliv a kdekoliv, doslova 24/7, a řešit jejím prostřednictvím jakékoliv zdravotní potíže. Spojení s lékařem přes aplikaci je navíc často bezpečnější než bezprostřední návštěva lékaře, a to díky možnosti vyhnout se zbytečnému kontaktu s nemocnými v čekárně u lékaře, což uživatelé MEDDI app ocení zejména v období chřipek a jiných virových onemocnění. Využití MEDDI app ale u spojování pacientů s lékaři zdaleka nekončí – aplikace umí například uchovávat nejrůznější zdravotnická data, je možné přes ni sdílet informace z chytrých hodinek s lékaři a lékař přes ni může na základě online konzultace zasílat eRecepty, na jejichž základě lze ihned objednat lék na pobočku lékárny sítě Dr.Max. Kromě veřejnosti využívají aplikaci také zaměstnanci mnoha firem jako Veolia, Novartis, Notino nebo klienti společnosti VISA.

 

https://www.meddi.com/cz