Češi jedí více ryb než kdy dřív a stále častěji sahají po celých rybách a delikatesách. Růst zájmu o čerstvé ryby je letos dvakrát rychlejší než loni, přičemž kategorie prémiových a udržitelných produktů se stává stále populárnější. Online supermarket Rohlik.cz potvrzuje tento trend a dál rozšiřuje svou nabídku, která je nejširší na trhu.
Dvojnásobný růst a změna spotřebitelských preferencí
V letošním roce zaznamenal Rohlík nárůst prodeje ryb o 30 %, což je více než dvojnásobek oproti loňskému roku. Největší zájem je o rybí delikatesy a celé ryby, což potvrzuje trend, že zákazníci čím dál více vyhledávají kvalitní a autentické produkty s minimálním zpracováním.
„Spotřebitelé stále více upřednostňují čerstvé, celé a certifikované ryby před levnějšími rozmrazovanými variantami. Tento posun je patrný i v našem sortimentu, kde podíl certifikovaných ryb neustále roste,“ říká Martin Beháň, ředitel českého Rohlíku.
Stabilní podíl lososa a rostoucí diverzifikace nabídky
Přestože celý trh s rybami je z velké části tažen lososem, který tvoří více než tři čtvrtě prodejů, na Rohlíku je tento podíl stabilně nižší – kolem 55 %. Zbylých 45 % tvoří široká škála jiných druhů ryb, což potvrzuje strategii Rohlíku nabízet pestrou a kvalitní nabídku pro všechny spotřebitele.
Rohlik.cz letos drží rekordní šíři nabídky ryb – v sortimentu je aktuálně 100 až 105 položek. Mezi exkluzivní produkty patří:
- Unikátní BIO ryby, které žádný jiný prodejce v Česku nenabízí
- Největší výběr čerstvě lovených ryb, které jsou dostupné díky efektivnímu distribučnímu modelu a udržitelnému rybolovu
- Největší sortiment lososa na trhu, včetně varianty, která není farmována v otevřeném moři, čímž se zajišťuje přísná kontrola kvality a absence antibiotik
Odpovědné zacházení na prvním místě
Rohlík dlouhodobě sází na udržitelné rybolovné praktiky. Velká část sortimentu nese certifikace ASC, MSC, BIO nebo Label Rouge, což garantuje odpovědné zacházení s mořskými zdroji i vysokou kvalitu produktů.
„Vidíme jasný trend – zákazníci jsou ochotni investovat do kvality, hledají certifikované a čerstvé ryby. Naším cílem je jim tuto možnost nabídnout v nejširší možné podobě, a proto neustále inovujeme a rozšiřujeme sortiment,“ dodává Martin Beháň.
Nové prémiové produkty a inovace v convenience segmentu
Rohlík letos rozšiřuje nabídku o zcela novou řadu convenience rybích produktů od italské značky Medusa. Zákazníci si mohou vybrat z předpřipravených marinovaných rybích kousků, předsmažených ryb a mořských plodů. Sortiment se dále rozšíří o tapas z předvařených krevet s dipem od německé značky Deutsche See.
V dubnu se Rohlík stane také jediným online prodejcem unikátního kaviáru z Jihočeské univerzity. Tento produkt se vyznačuje inovativním způsobem získávání, při kterém ryba zůstává naživu, což je v oblasti produkce kaviáru opravdu revoluční přístup.