Privátní značky letí – zájem zákazníků vzrostl až o 200 %

Co bývalo dříve doménou nejlevnějšího zboží, se dnes stává symbolem chytrého nákupu. Privátní značky už dávno nejsou jen o nízké ceně – stále více spotřebitelů po nich sahá kvůli kvalitě, která překvapí, a ceně, která nezruinuje peněženku.

Zákazníci hledají férové alternativy k tradičním značkám a nacházejí je právě mezi privátkami. Tento posun v nákupním chování potvrzují i aktuální data: na Rohlík.cz se prodej produktů privátních značek meziročně zvýšil až o 200 %. Zdaleka přitom nejde jen o základní sortiment – roste zájem i o prémiové položky jako čerstvé maso, ryby nebo speciality.

Privátní značky jako synonymum kvality

Značky jako Sutcha, Maso!, nebo Fjoru ukazují, že privátní produkty už nejsou vnímány jako kompromisní volba, ale jako chytrá alternativa ke značkovým produktům. Nejrychleji rostoucí značka Sutcha zaznamenala meziroční nárůst o 200 %, Fjoru, zaměřené na čerstvé ryby, vzrostlo o 50 %, Maso! s prémiovým chlazeným masem roste o 40 %. 

Nejrychleji rostoucí značka Sutcha přináší špičkové hovězí steaky, ručně porcované zkušenými řezníky. „Zákazníci hledají kvalitní maso, které odpovídá jejich očekáváním, ale zároveň zůstává cenově dostupné. Proto jsme vytvořili Sutchu – prémiovou kvalitu za férovou cenu, říká Martin Beháň, Managing Director Rohlik.cz.

Podobně je tomu i u značky Maso!, které  zajišťují prvotřídní čerstvé maso, které se k zákazníkům dostává rychle a v nejvyšší kvalitě. Fjoru, značka specializující se na ryby, garantuje doručení z norských farem do 48 hodin od výlovu.

Veškeré tyto zančky pochází z chovů, kteří kladou velký důraz na welfare zvířat. Zvířata pod drobnohledem farmářů a veterinářů, mají dostatek volného pohybu a pastvy, žijí v prostředí minimalizujícím stres a jsou chována s využitím moderních technologií, které zajišťují šetrný přístup a optimální podmínky pro jejich růst a celkovou pohodu. Veškeré chlazené potraviny jsou navíc přepravovány ve speciálních boxech, které udržují optimální teplotní podmínky po celou dobu přepravy. Díky tomu si produkty uchovávají svou čerstvost, kvalitu i bezpečnost a zákazníci se mohou spolehnout, že jim dorazí v perfektním stavu.

Trendy směřují k prémiovému zážitku i zdravé výživě

Vedle masa a ryb roste zájem o zdravé potraviny. Značka Yutto, zaměřená na oříšky a rostlinné nápoje, zaznamenala meziroční růst o 180 %. Tento trend potvrzuje, že privátní značky už nejsou jen alternativou k běžným produktům, ale stále častěji se stávají preferovanou volbou pro zákazníky, kteří hledají kvalitní a funkční potraviny.

„Růst značky Yutto ukazuje, že i v segmentu zdravé výživy mají privátní značky obrovský potenciál. Zákazníci totiž stále více oceňují jejich kvalitu a vnímají je jako plnohodnotnou součást svého jídelníčku, říká Beháň.

Se stále rostoucím zájmem o kvalitní a cenově dostupné produkty se očekává, že popularita privátních značek poroste i nadále – a to nejen v oblasti prémiového masa a ryb, ale také v ostatních kategoriích. 

„Naším cílem je neustále rozšiřovat nabídku produktů, které splňují vysoké kvalitativní standardy a zároveň jsou dostupné široké skupině zákazníků. Privátní značky se stávají důležitým pilířem moderního nakupování,“ doplňuje.

Rohlik.cz proto pokračuje ve vývoji a rozšiřování své nabídky, aby zákazníkům přinášel nejen široký výběr, ale také produkty, které odpovídají současným trendům v oblasti výživy a zdravého životního stylu.