Děti ze sociálně znevýhodněného prostředí strávily poslední týdny až měsíce tvorbou originálních dekorací a dárků spojených se svátky jara. Své stánky ve vybraných obchodech Albert už postupně otevírají a svou tvorbu nabízí zákazníkům. Již tradičně jsou výrobky k dostání i na e-shopu. Již devátého ročníku projektu Nadačního fondu Albert se účastní 42 dětských domovů a neziskových organizací, kterým putuje i celý výtěžek.
Ve třech desítkách obchodů Albert napříč republikou budou lidé potkávat stánky, ve kterých mohou zakoupit oblíbené produkty, jako jsou barevné kraslice, pomlázky, věnce, zápichy a různé dárkové předměty s jarními motivy. Své obchůdky děti postupně otevírají až do pátku 18. dubna. Výrobky ze šestice organizací jsou už teď k dispozici na e-shopu obchudky.nadacnifondalbert.cz.
„Stalo se již tradicí, že i v předvelikonočním období děti díky Obchůdkům s Albertem nahlédnou do světa podnikání a rozvíjí si praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, marketingu či komunikace. Odměnou pro ně je možnost pochlubit se svou zručností a kreativitou, popovídat si se zákazníky, vyslechnout si pár milých slov a samozřejmě výdělek. Ten organizace využijí podle svého uvážení například na výlety, volnočasové aktivity či výtvarné potřeby,“ shrnuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert, který akci organizuje.
Děti si vyzkouší jak na obchod
Většina organizací se pouští do příprav po začátku nového roku. „Inspirace a materiálů jsou plné obchody, proto hned od ledna nakupujeme vše, co je třeba a v únoru začínáme ze zkušebními vzorky. Mapujeme obtížnost a časovou náročnost. Koncem měsíce se už pomalu rozbíhá výroba,“ popisuje Blanka Říhová, vychovatelka z kroměřížského dětského domova.
Při přípravě děti smysluplně tráví svůj volný čas a tříbí si zručnost. Nejvíc se ale těší na zákazníky. V dětském domově v Ústí nad Labem očekávají, že nejlépe se budou prodávat různé varianty malovaných vajíček, šití zajíci, magnetky, keramické přívěsky s motivy květin, vitrážová sklíčka či zajíci z keramiky.
Organizace se shodují, že díky Obchůdkům s Albertem děti vidí, že za vyděláním peněz stojí spousta práce. „Vyzkoušejí si, co obnáší být celý den na nohou a komunikovat se zákazníky. Při výrobě se učí nové pracovní postupy, techniky s různými materiály, stanovovat ceny či ocenit ruční práci. Přínosným benefitem jsou samozřejmě vydělané peníze, které můžeme dát do zajímavých aktivit dle přání dětí,“ vysvětluje Hana Kovaříková, vychovatelka z plumlovského dětského domova.
Další informace včetně termínů a míst prodeje jsou zveřejněné na webových stránkách Nadačního fondu Albert.
O Albertu a Nadačním fondu Albert
-
- Obchody Albert působí na českém trhu více než 33 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
- Síť prodejen Albert má více než 340 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.
- Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
-
- Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. Letos slaví 15 let pomoci.
- Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
- Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
- V roce 2023 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Odnesl si také ocenění Trendsetter v žebříku Top odpovědná firma.
- Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 20 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
- V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů.
- Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit.
- Albert pravidelně vydává nefinanční report o udržitelnosti, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta. Součástí jsou ESG přílohy s daty za jednotlivé oblasti, kterým se věnuje.