Pluxee Zaměstnavatel roku 2025: Vítězové z Prahy a Středočeského kraje jsou již známi

Letošní, již 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku odstartoval regionální ocenění v jednotlivých kategoriích. V pondělí 12. května byli vyhlášeni první vítězové – z Prahy a Středočeského kraje. Zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), slavnostně předali ocenění zástupcům vítězných firem při setkání v sídle společnosti PricewaterhouseCoopers v Praze. Právě její metodika Saratoga se totiž pro hodnocení firem v soutěži využívá.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku proběhla poprvé již v roce 2003. Za tu dobu se stala jednou z neprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Je nutno ocenit, že přístup firem k zaměstnancům se za těch třiadvacet let značně proměnil,“ zdůrazňuje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee. „Z velké části za tím stojí bezpochyby i dlouhodobě nízká nezaměstnanost, která zaměstnavatele vede k tomu, aby o své zaměstnance pečovali. Správně nastavený systém firemních benefitů je naprosto zásadní. Firmy se tak stávají konkurenceschopnějšími.“

Vyvíjela se ale samozřejmě i samotná soutěž. „V roce 2003 šlo o poměrně skromnou akci, s dnešními rozměry soutěže se to nedá srovnat,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je zakladatelem a organizátorem soutěže. „Letos jsme měli 160 přihlášek. Někteří zaměstnavatelé jsou s námi od prvopočátku, mnohé firmy se hlásily již poněkolikáté v řadě. A nechyběli ani nováčci, například Česká národní banka, která při své premiéře uspěla v Praze.“

Dlouhodobí účastníci bodovali i letos

Ve všech třech hlavních kategoriích (do 500 zaměstnanců, do 5 000 zaměstnanců a nad 5 000 zaměstnanců) letos v Praze i ve Středočeském kraji uspěli tradiční účastníci soutěže. Jejich opakované úspěchy dokazují, že kvalitní práce s lidskými zdroji, promyšlená interní komunikace a rozvoj firemní kultury přinášejí dlouhodobé výsledky. „Ocenění v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku firmy vnímají jako prestižní potvrzení své práce i jako důležitý nástroj HR komunikace – jak směrem dovnitř k zaměstnancům, tak navenek k potenciálním uchazečům,“ vysvětluje Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů. „Z rozhovorů se zástupci firem i z výsledků hodnocení je zřejmé, že zaměstnanci dnes vnímají nejen benefity a podmínky, ale i širší postoj firmy ke společnosti. Roste význam hodnot jako je důvěra, otevřenost, společenská odpovědnost nebo férovost. Lidé už nechtějí pracovat jen pro značku, ale pro firmu, s jejímž přístupem se mohou ztotožnit.“

Co říkají ocenění zaměstnavatelé?

Hlavní město Praha

SAZKA a.s.

„V roce 2024 se Sazce výrazně dařilo v oblasti společenské odpovědnosti, a to nejen díky spolupráci s neziskovou organizací Hestia. Strávili jsme dobrovolničením téměř o tisíc hodin více než v předchozím roce. Celkově naši zaměstnanci věnovali společenské odpovědnosti bezmála 2 000 hodin a pomohli 22 organizacím, některým i opakovaně.

Podle interního průzkumu je pro tři čtvrtiny zaměstnanců důležitým faktorem pro větší spokojenost v práci to, že se Sazka věnuje společenské odpovědnosti. 89 % zaměstnanců je spokojených se svým zaměstnáním, což je pro nás potěšujícím závazkem se v oblasti HR neustále posouvat dopředu,“ říká Hana Suchá, Employer Branding manažer.

Vítězem v kategorii do 5000 zaměstnanců v Praze se stala Sazka, cenu převzala Hana Suchá, Employer Branding manažer (vpravo), foto: Klub zaměstnavatelů

Středočeský kraj

AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

„Toto ocenění vnímáme jako uznání práce každého jednoho člověka, který v posledních třech letech pomáhal postavit firmu zpět na nohy. Děkujeme všem, kdo věřili, že má smysl zůstat, zabrat a být u toho, když se AERO měnilo – zevnitř, s důrazem na lidi, důvěru a respekt. Díky promyšlené interní komunikaci a lidskému přístupu jsme dosáhli nadprůměrných výsledků v průzkumu angažovanosti. Potvrdilo se, že otevřenost a férové podmínky nejsou jen slova – ale cesta, která přináší výsledky i sounáležitost. Toto ocenění patří celému týmu – a je pro nás motivací do dalších let,“ uvádí Luboš Tejkl, Vicepresident & CPO.

První místo v kategorii do 5000 zaměstnanců ve Středočeském kraji získalo AERO Vodochody AEROSPACE, ocenění přebíral Luboš Tejkl, Vicepresident & CPO, foto: Klub zaměstnavatelů

Celostátní vítězové budou vyhlášeni 17. června

I letošní 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku bude mít celkem sedm regionálních vyhlášení, vždy pro dva kraje současně. Vše pak vyvrcholí v úterý 17. června, kdy budou vyhlášeni celostátní vítězové. Tituly se budou udělovat v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců

A vyhlášeni budou i vítězové dalších doprovodných kategorií, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví. Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel, a to v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí. 

A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak kvalitní stravování je dnes možné na pracovišti poskytnout,“ uvedl Daniel Čapek. „Je vidět, že kvalita neustále roste s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců. K tomu samozřejmě patří pravidelné a zdravé stravování.“

Výsledky ocenění Pluxee Zaměstnavatel regionu 

Praha

Kategorie do 500 zaměstnanců
1. Shell Czech Republic a.s.

  1. Aspironix s. r. o.
  2. MOL Česká republika s.r.o.

Kategorie do 5000 zaměstnanců
1. SAZKA a. s.

  1. Česká národní banka
  2. Vodafone Czech Republic, a. s.

Kategorie nad 5000 zaměstnanců
1. ČEZ, a. s.

  1. Komerční banka, a. s.
  2. Československá obchodní banka, a. s.

Středočeský kraj

Kategorie do 500 zaměstnanců

  1. Motherson SAS Automotive Service Czechia s.r.o.
  2. MAN Truck & Bus CR, s.r.o.
  3. THIMM Obaly, k.s.

Kategorie do 5000 zaměstnanců

  1. AERO Vodochody AEROSPACE a.s. 
  2. PPL CZ s.r.o.
  3. Continental Automotive Czech Republic s.r.o.

Kategorie nad 5000 zaměstnanců

  1. Škoda Auto a. s.

další místo nebylo uděleno

O značce Pluxee

Pluxee je globálním lídrem v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, působícím ve 29 zemích světa. Firmám pomáhá přitahovat, motivovat a udržet talentované zaměstnance prostřednictvím široké škály řešení zaměřených na stravování, zdraví a pohodu, životní styl, odměny i veřejné benefity.

V České republice je Pluxee dlouhodobým partnerem více než 12 000 firem, které jeho služby využívají k posílení firemní kultury a zlepšení pracovního prostředí. Nabízí inovativní řešení šitá na míru místním potřebám a přispívá ke spokojenosti zaměstnanců napříč obory.

Díky špičkovým technologiím a týmu více než 5 400 zaměstnanců je Pluxee důvěryhodným hráčem v propojeném B2B2C ekosystému, který zahrnuje přes 500 000 klientů, více než 37 milionů uživatelů a přes 1,7 milionu partnerů (akceptačních míst) po celém světě.

S více než 45 lety zkušeností se Pluxee zavazuje vytvářet pozitivní dopad na místní komunity, podporovat pracovní pohodu zaměstnanců a přispívat k ochraně planety.

Více informací zde: www.pluxee.cz