Letošní, již 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku odstartoval regionální ocenění v jednotlivých kategoriích. V pondělí 12. května byli vyhlášeni první vítězové – z Prahy a Středočeského kraje. Zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), slavnostně předali ocenění zástupcům vítězných firem při setkání v sídle společnosti PricewaterhouseCoopers v Praze. Právě její metodika Saratoga se totiž pro hodnocení firem v soutěži využívá.
Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku proběhla poprvé již v roce 2003. Za tu dobu se stala jednou z neprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Je nutno ocenit, že přístup firem k zaměstnancům se za těch třiadvacet let značně proměnil,“ zdůrazňuje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee. „Z velké části za tím stojí bezpochyby i dlouhodobě nízká nezaměstnanost, která zaměstnavatele vede k tomu, aby o své zaměstnance pečovali. Správně nastavený systém firemních benefitů je naprosto zásadní. Firmy se tak stávají konkurenceschopnějšími.“
Vyvíjela se ale samozřejmě i samotná soutěž. „V roce 2003 šlo o poměrně skromnou akci, s dnešními rozměry soutěže se to nedá srovnat,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je zakladatelem a organizátorem soutěže. „Letos jsme měli 160 přihlášek. Někteří zaměstnavatelé jsou s námi od prvopočátku, mnohé firmy se hlásily již poněkolikáté v řadě. A nechyběli ani nováčci, například Česká národní banka, která při své premiéře uspěla v Praze.“
Dlouhodobí účastníci bodovali i letos
Ve všech třech hlavních kategoriích (do 500 zaměstnanců, do 5 000 zaměstnanců a nad 5 000 zaměstnanců) letos v Praze i ve Středočeském kraji uspěli tradiční účastníci soutěže. Jejich opakované úspěchy dokazují, že kvalitní práce s lidskými zdroji, promyšlená interní komunikace a rozvoj firemní kultury přinášejí dlouhodobé výsledky. „Ocenění v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku firmy vnímají jako prestižní potvrzení své práce i jako důležitý nástroj HR komunikace – jak směrem dovnitř k zaměstnancům, tak navenek k potenciálním uchazečům,“ vysvětluje Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů. „Z rozhovorů se zástupci firem i z výsledků hodnocení je zřejmé, že zaměstnanci dnes vnímají nejen benefity a podmínky, ale i širší postoj firmy ke společnosti. Roste význam hodnot jako je důvěra, otevřenost, společenská odpovědnost nebo férovost. Lidé už nechtějí pracovat jen pro značku, ale pro firmu, s jejímž přístupem se mohou ztotožnit.“
Co říkají ocenění zaměstnavatelé?
Hlavní město Praha
SAZKA a.s.
„V roce 2024 se Sazce výrazně dařilo v oblasti společenské odpovědnosti, a to nejen díky spolupráci s neziskovou organizací Hestia. Strávili jsme dobrovolničením téměř o tisíc hodin více než v předchozím roce. Celkově naši zaměstnanci věnovali společenské odpovědnosti bezmála 2 000 hodin a pomohli 22 organizacím, některým i opakovaně.
Podle interního průzkumu je pro tři čtvrtiny zaměstnanců důležitým faktorem pro větší spokojenost v práci to, že se Sazka věnuje společenské odpovědnosti. 89 % zaměstnanců je spokojených se svým zaměstnáním, což je pro nás potěšujícím závazkem se v oblasti HR neustále posouvat dopředu,“ říká Hana Suchá, Employer Branding manažer.
Vítězem v kategorii do 5000 zaměstnanců v Praze se stala Sazka, cenu převzala Hana Suchá, Employer Branding manažer (vpravo), foto: Klub zaměstnavatelů
Středočeský kraj
AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
„Toto ocenění vnímáme jako uznání práce každého jednoho člověka, který v posledních třech letech pomáhal postavit firmu zpět na nohy. Děkujeme všem, kdo věřili, že má smysl zůstat, zabrat a být u toho, když se AERO měnilo – zevnitř, s důrazem na lidi, důvěru a respekt. Díky promyšlené interní komunikaci a lidskému přístupu jsme dosáhli nadprůměrných výsledků v průzkumu angažovanosti. Potvrdilo se, že otevřenost a férové podmínky nejsou jen slova – ale cesta, která přináší výsledky i sounáležitost. Toto ocenění patří celému týmu – a je pro nás motivací do dalších let,“ uvádí Luboš Tejkl, Vicepresident & CPO.
První místo v kategorii do 5000 zaměstnanců ve Středočeském kraji získalo AERO Vodochody AEROSPACE, ocenění přebíral Luboš Tejkl, Vicepresident & CPO, foto: Klub zaměstnavatelů
Celostátní vítězové budou vyhlášeni 17. června
I letošní 23. ročník soutěže Pluxee Zaměstnavatel roku bude mít celkem sedm regionálních vyhlášení, vždy pro dva kraje současně. Vše pak vyvrcholí v úterý 17. června, kdy budou vyhlášeni celostátní vítězové. Tituly se budou udělovat v kategoriích do 500, do 5 000 a nad 5 000 zaměstnanců
A vyhlášeni budou i vítězové dalších doprovodných kategorií, jako je Cena personalistů za nejlepší HR projekt a Cena za ochranu zdraví. Již pošesté se bude vyhlašovat také Férový zaměstnavatel, a to v kategoriích do 100 do 1 000 a nad 1 000 zaměstnanců. Toto ocenění vychází z hodnocení samotných zaměstnanců na webu Atmoskop.cz. Poměrně nová je pak cena zaměstnavatel roku v kategorii státní správa, veřejný sektor a státní podniky. Vyhlašovat se letos bude již potřetí.
A opět bude vyhlášena i Kantýna roku, o kterou rovněž mezi zaměstnavateli zájem stále stoupá. „Zaměstnavatelé chtějí ukázat, jak kvalitní stravování je dnes možné na pracovišti poskytnout,“ uvedl Daniel Čapek. „Je vidět, že kvalita neustále roste s tím, jak je čím dál více kladen důraz na zdraví zaměstnanců. K tomu samozřejmě patří pravidelné a zdravé stravování.“
Výsledky ocenění Pluxee Zaměstnavatel regionu
Praha
Kategorie do 500 zaměstnanců
1. Shell Czech Republic a.s.
- Aspironix s. r. o.
- MOL Česká republika s.r.o.
Kategorie do 5000 zaměstnanců
1. SAZKA a. s.
- Česká národní banka
- Vodafone Czech Republic, a. s.
Kategorie nad 5000 zaměstnanců
1. ČEZ, a. s.
- Komerční banka, a. s.
- Československá obchodní banka, a. s.
Středočeský kraj
Kategorie do 500 zaměstnanců
- Motherson SAS Automotive Service Czechia s.r.o.
- MAN Truck & Bus CR, s.r.o.
- THIMM Obaly, k.s.
Kategorie do 5000 zaměstnanců
- AERO Vodochody AEROSPACE a.s.
- PPL CZ s.r.o.
- Continental Automotive Czech Republic s.r.o.
Kategorie nad 5000 zaměstnanců
- Škoda Auto a. s.
další místo nebylo uděleno
O značce Pluxee
Pluxee je globálním lídrem v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, působícím ve 29 zemích světa. Firmám pomáhá přitahovat, motivovat a udržet talentované zaměstnance prostřednictvím široké škály řešení zaměřených na stravování, zdraví a pohodu, životní styl, odměny i veřejné benefity.
V České republice je Pluxee dlouhodobým partnerem více než 12 000 firem, které jeho služby využívají k posílení firemní kultury a zlepšení pracovního prostředí. Nabízí inovativní řešení šitá na míru místním potřebám a přispívá ke spokojenosti zaměstnanců napříč obory.
Díky špičkovým technologiím a týmu více než 5 400 zaměstnanců je Pluxee důvěryhodným hráčem v propojeném B2B2C ekosystému, který zahrnuje přes 500 000 klientů, více než 37 milionů uživatelů a přes 1,7 milionu partnerů (akceptačních míst) po celém světě.
S více než 45 lety zkušeností se Pluxee zavazuje vytvářet pozitivní dopad na místní komunity, podporovat pracovní pohodu zaměstnanců a přispívat k ochraně planety.
Více informací zde: www.pluxee.cz