Fortuna se stala partnerem českého hokeje na přelomu roku. Před probíhajícím mistrovství světa v hokeji zároveň nasadila inovovanou reklamní kampaň, která opět posouvá výchozí koncept „Fortuna ti přeje“. Po úspěšné komunikaci Puck-off předsudkům, která doprovodila šampionát žen v Českých Budějovicích, vyrobila před navazujícím šampionátem mužů ze střepů z rozbitého křišťálového slona stovku unikátních artefaktů. Cílem „ostrého startu“ je značku, která byla dlouhé roky vnímaná primárně jako fotbalová, rychle a efektivně etablovat i v rámci hokejového prostředí.
Zadání pro agenturu FleishmanHillard bylo přijít v krátkém čase s řešením, které by svým kreativním pojetím vynikalo i v rámci velmi frekventovaného období, oslovilo tradiční fanoušky, ale rezonovalo i mimo hokejovou bublinu.
„Mužské mistrovství světa je největší sportovní akcí roku, proto jsme chtěli standardní komunikaci doplnit o další formát, který by jednoduše vybočoval z řady. Vybírali jsme ze dvou konceptů, každý stál na jiných základech, ale oba nás bavily. Zvolená varianta byla technicky mnohem náročnější, z průběžných čísel je jasné, že jsme se rozhodli správně. Ve Střepech štěstí jsme propojili vše, co jsme chtěli. Kolegové z agentury odvedli velmi dobrou práci nejenom v rámci přípravy, ale i při samotné exekuci,“ říká Marek Janoušek, manažer sponzoringu sázkové kanceláře Fortuna.
Hrdinou příběhu se stal slon, který hraje hlavní roli i v nové reklamě Fortuny. Zároveň skleněný slon doprovázel trenéra Ivana Hlinku a národní tým během vítězného tažení v Naganu 1998. Autorka loňských zlatých medailí, designérka a artdirectorka sklárny Rückl, Kateřina Handlová proto navrhla a nechala vyrobit ručně broušeného slona štěstí, který byl následně členy české reprezentace symbolicky rozbit. Zalitím jeho střepů do pryskyřice bylo vytvořeno sto unikátních talismanů ve tvaru hokejového puku, které mají přinášet štěstí hráčům i fanouškům.
„Baví nás navrhovat a realizovat kampaně chytře propojující hodnoty značky, její dosavadní komunikaci a aktuální společenské dění. Mít díky Fortuně možnost spolupracovat s českým hokejem, a snad mu na letošním turnaji kampaní přihrát i trochu štěstí, byl doslova splněný sen. Integrací komunikace napříč řadou kanálů od organického PR, přes vlastní kanály Fortuny, až po zapojení vhodných influencerů i samotných hokejistů, se nám podařilo využít veškerý potenciál konceptu,“ doplňuje Marcel Bodnár, Associate Director agentury FleishmanHillard.
Produkci videoobsahu zajistila agentura G4Gold, komunikace proběhla v rámci klasických mediích, přes sociální sítě až po spolupráci s influencery. Do příběhu se svými originálními výstupy vstoupili například Vojta Selix a Honza Koky, kteří dokázali vtipnou a hravou formou přenést emoce a symboliku projektu k mladšímu publiku.
Jako první dostali unikátní puky hráči a realizační tým, fanoušci je mohou získávat díky soutěžím v médiích i na sociálních sítích Fortuny. Vedle puků vybrala Kateřina Handlová pozornost i pro partnerky hokejistů Těm Fortuna věnovala skleněné brože navržené respektovaným módním návrhářem Lukášem Macháčkem.