Praha, 29. září 2025 – Společnosti Adform a Seznam.cz oznámily rozšíření své dlouholeté spolupráce v oblasti reklamních technologií. Seznam, který již několik let využívá Adform Data Management Platform (DMP) a Demand Side Platform (DSP), nyní zavádí také Adform Supply Side Platform (SSP). Tento krok otevírá nové možnosti pro efektivnější programatický prodej reklamního prostoru na Seznam.cz.
Implementace nové technologie přinese Seznamu řadu výhod. Vylepšený cookie matching s úspěšností až 99,5 % umožní efektivnější monetizaci reklamního prostoru i dat. SSP navíc usnadní řešení případných problémů u dealů z Adform DSP, což zvýší spolehlivost jak pro Seznam, tak pro samotné inzerenty. Zároveň se zjednoduší využívání 1st party identifikátoru Czech Ad ID, který podpoří přesnější cílení a posílí nezávislost na globálních technologických platformách.
Významné přínosy nová technologie přináší také samotným inzerentům. Uživatelé Adform DSP budou mít díky přesnějšímu cílení a snazšímu řešení případných komplikací možnost dosahovat lepších výsledků svých kampaní. Tím získají nejen vyšší návratnost investic do reklamy, ale i větší kontrolu nad průběhem a vyhodnocováním kampaní.
V první fázi, tedy do konce roku 2025, bude Adform SSP využíván pro prodej reklamního inventáře prostřednictvím otevřené aukce. Od ledna 2026 se pak rozšíří i na oblast privátních dealů, což dále rozšíří flexibilitu a variabilitu možností, které budou mít inzerenti k dispozici. Tato postupná implementace umožní hladký přechod na nový systém a plné využití jeho potenciálu.
„Mám obrovskou radost, že se nám podařilo ještě více rozšířit naši dlouholetou a úspěšnou spolupráci a že Seznam bude nyní využívat naše SSP řešení, které přinese výrazné benefity, jak Seznamu, tak i našim klientům na straně buy-side. Zároveň díky naší podpoře identifikátoru Czech Ad ID přinese toto spojení menší závislost celého trhu na globálních technologických platformách,“ říká Michael Štádler, Country Manager Adform CZ&SK.
Ondřej Krišica, člen představenstva Seznam.cz, dodává: „Integrací Adform SSP zvyšujeme nově výkon v síti Seznam Partner a v produktu Seznam.cz Newsfeed. Pro klienty to zároveň znamená možnost efektivnější správy RTB od Seznamu prostřednictvím kompletního full-stack řešení Adformu, které umožňuje dosahovat vyšší efektivity s match rate blížící se 100 %. Inzerentům budeme moci skrze Adform také nabídnout více reklamního prostoru a rychlejší start kampaní díky auditu kreativ v rámci jednoho reklamního systému.“
Nově zavedené SSP navíc vytváří předpoklady pro efektivnější využívání dat a vyšší flexibilitu v oblasti programatické reklamy.
O společnosti Adform:
Adform je nejvýkonnější a nejbezpečnější platforma pro nákup médií na světě. S více než dvacetiletou historií poskytování špičkových služeb a pokrokových technologií umožňuje Adform velkým značkám, agenturám a vydavatelům vytvářet, nakupovat a prodávat digitální reklamu po celém světě. Poté, co společnost Adform posunula hranice díky rozšířené inteligenci a špičkovému řešení identity, neustále mění pravidla hry pro zadavatele digitální reklamy.
Více informací se dozvíte na www.adform.com.
O společnosti Seznam.cz:
Seznam.cz je česká internetová jednička, jejíž domovskou stránku navštíví denně téměř čtyři miliony reálných uživatelů. Firma umožňuje inzerentům prostřednictvím vlastního reklamního systému nakupovat prémiový display, nativní, audio a video prostor, a to formou RTB, včetně správy kampaní, Skliku nebo přímého prodeje s dosahem na více než 90 % české internetové populace. Seznam.cz je zároveň největším tuzemským poskytovatelem produktů cílení postavených na datech a lídrem v oblasti identity – více než 70 % page views probíhá od přihlášených uživatelů, což zajišťuje stabilní a dlouhodobě udržitelný základ pro cílení, měření i budoucnost bez cookies třetích stran.