Google+ Místa – Nové možnosti objevování a sdílení zajímavých míst na Google+

Společnost Google dnes uvedla nový zjednodušený způsob, jak propojit uživatele Google+ s lokálními firmami a organizacemi z celého světa. Cílem funkce Google+ Místa je zlepšit vyhledávání zajímavých míst a jejich sdílení s přáteli na internetu. Součástí nové funkce je i systém hodnocení jednotlivých lokalit Zagat. (TZ)

Google+ Místa jsou dostupná v nové záložce “Místa” na Google+. Zde může uživatel vyhledávat konkrétní oblasti zájmu a vybírat podle svých aktuálních preferencí. Po kliknutí na vybranou restauraci či jiné místo bude uživatel přesměrován na nový typ stránky Google+, takzvanou stránku místa Google+. Ta obsahuje hodnocení od uživatelů, fotografie a další užitečné informace, včetně otevírací doby nebo adresy daného místa.

Další novinkou je integrace napříč hned několika službami Googlu, které uživatelé znají a využívají. Google+ Místa s vyhledáváním i mapami. Informace z Google+ Míst je možné mít neustále po ruce i díky mobilní aplikaci Mapy Google pro Android, přičemž stejná funkce bude v blízké době dostupná i pro zařízení s operačním systémem iOS.

Součástí Google+ Míst je systém uživatelských hodnocení Zagat, který společnost Google získala koncem minulého roku. Systém Zagat obsahuje tisíce hodnocení místních restaurací, firem a obchodů přímo od samotných uživatelů. Každý bude schopen svou oblast zájmu zobrazenou v Google+ Místech ohodnotit 30-bodovou škálou. Hodnotit bude možné hned více aspektů daného místa najednou, například jídlo, interiér, obsluhu apod.

Funkce nabízí uživatelům nové možnosti objevovat zajímavá místa na základě doporučení a názorů od členů rodiny, známých a přátel. Každý může daná místa také ohodnotit vlastními referencemi, nahrávat své fotografie a pomoci naopak svým známým při rozhodování.

Dnešní oznámení je dalším krokem ve snaze Google propojit možnosti zviditelnění lokálních firem v rámci portfolia Google služeb. Firmy, které si vytvořily zápis ve službě Adresář míst Google, ho mohou využívat i nadále. Firemní zápisy budou postupně vylepšovány do podoby Google+ Míst, takže společnost s firemní stránkou Google+ získá zároveň novou stránku v záložce “Místa”. Google bude i nadále pracovat na ještě užším propojení jednotlivých platforem, aby využívaní sociálních funkcí bylo ještě intuitivnější a jednodušší.

Více informací o nové funkci je k dispozici na webové stránce Google+ Místa.

O společnosti Google Inc.

Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika

Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35,4% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, prosinec 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít  online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledávání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pressatgoogle.com/cz

Technická podpora pro české uživatele

Pro více informací o produktech Google mohou čeští uživatelé kontaktovat komunitu laiků, vývojářů a IT pracovníků na portálu GUG.cz. Jde o externí projekt, který kromě technické podpory ve spolupráci s inženýry

z Googlu, nabízí i širokou škálu novinek, diskusních fór a odborných přednášek.