V červnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně výdaje poklesly o 8 %. Největším zadavatelem byla společnost Telefónica O2 Czech Republic, která na internetu umístila inzerci v hodnotě 16,8 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost MEDIARESEARCH.Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v červnu 2012 bannerovou reklamu v hodnotě 457 milionů korun. Meziměsíčně poklesly výdaje o 8 %, oproti loňskému roku však došlo ke čtvrtinovému nárůstu. (TZ)
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica O2 Czech Republic, která v červnu využila internetový reklamní prostor v hodnotě 16,8 milionů korun. Display inzerci v hodnotě 13 milionů umístila Invia.cz a na třetím místě se s inzercí v hodnotě 10 milionů korun umístil Lidl Česká republika.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů (skupina médií nebo mediazastupitel), jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v červnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 427 milionů korun. U uvedených subjektů nastal pokles nebo stagnace, výrazný nárůst zaznamenal monitoring pouze u subjektu Finance media.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel | Cena (červen 2012) | Cena (květen 2012) | Meziměsíční změna |
Seznam.cz | 178 251 000 Kč | 176 285 000 Kč | 1,12% |
MAFRA | 68 861 000 Kč | 69 421 000 Kč | -0,81% |
Centrum Holdings | 65 424 000 Kč | 85 245 000 Kč | -23,25% |
AdActive.cz | 24 043 000 Kč | 23 531 000 Kč | 2,18% |
Mladá fronta | 23 531 000 Kč | 26 609 000 Kč | -11,57% |
Allegro AdMarket | 19 643 000 Kč | 23 906 000 Kč | -17,83% |
CET 21 *) | 13 419 000 Kč | 19 786 000 Kč | -32,18% |
Ringier Axel Springer | 13 003 000 Kč | 12 855 000 Kč | 1,15% |
Impression Media | 11 574 000 Kč | 17 291 000 Kč | -33,06% |
Finance media | 9 095 000 Kč | 6 750 000 Kč | 34,74% |
*) vzhledem k technickým problémům subjektu CET 21 nejsou jeho červnová data úplná.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05-06/2012
Doplňující informace:
Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.
SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.
AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.