Elektronické knihy pozvolna dobývají český trh. Jejich prodeje nezadržitelně rostou, a to také především díky novým titulům, které neustále přibývají. Jen během letošního prvního půl roku rozšířil největší distributor eknih v Čechách, společnost Palmknihy, svou nabídku o více než tisíc nových titulů. Mezi nimi nechyběly ani bestsellery autorů Joa Nesboa, Jaroslava Rudiše či Jiřího Kulhánka. Prozatím posledním velkým rozšířením je přírůstek přibližně 1 500 odborných titulů zdarma od společnosti BookBoon a spolupráce s nakladatelstvím Mladá fronta. (TZ)
Počet knih v nabídce společnosti Palmknihy se od června 2011 zpětinásobil. „S koncem loňského června jsme měli v nabídce čtyři stovky titulů. Letos jich již máme více než dva tisíce,“ uvedl ředitel společnosti Jiří Vlček, který je zároveň jejím zakladatelem. Rostoucí nárůst počtu eknih podle něj prospívá elektronickým knihám celkově. „Čím širší je naše nabídka, tím více čtenářů dokážeme uspokojit. Každý den tak přibývá spokojených čtenářů, kteří čtou elektronické knihy,“ uvedl Vlček. Společnosti Palmknihy se v prvním pololetí podařilo uzavřít řadu zajímavých spoluprací s novými nakladateli. Díky tomu má dnes společnost v nabídce knižní tituly například od Baronetu, Labyrintu, Prostoru, Fantom Printu či nakladatelství Dokořán. „V praxi to znamená poměrně širokou nabídku žánrů a titulů. Ve více než dvoutisícové nabídce je k dostání i řada bestsellerů, mezi které bezesporu patří třeba Spasitel od Joa Nesboa, Ďáblův elixír od Raymonda Kouryho či životopis Steva Jobse od Waltera Isaacsona,“ doplnil Vlček. Od dnešního dne se nabídka Palmknih navíc rozšířila o tituly nakladatelství Mladá fronta. Čtenáři si tak mohou rozšířit svou elektronickou knihovničku například o novinku Patricka Zandla Apple: cesta k mobilům, titul Můj flirt s politikou aneb Příručka pro ministryně od Daniely Kovářové či Zápisky šíleného rybáře od Václava Fikara.
Velkou novinkou je také spolupráce se společností BookBoon, která rozšířila nabídku Palmknih o 1 500 nových titulů, především odborné literatury a učebnic. To vše v angličtině a zdarma. Knihy jsou financované z reklamy, která je v nich umístěna. „Jde však o poměrně nenápadnou formu, která čtenáře neruší. Nulové náklady pak jsou milým bonusem pro každého, kdo chce mít ve své čtečce či tabletu některý z titulů z řad odborných knih či turistických průvodců,“ uzavřel Jiří Vlček. Palmknihy si společnost BookBoon vybrala jako výhradního distributora svého obsahu v České republice i na Slovensku.