Společnost Adform vyzývá marketingové manažery k rychlejšímu zavádění vlastních IDs. Vydavatelé prokázali, že jsou na konec cookies připraveni

Podle nejnovějších údajů společnosti Adform se na klíčových evropských trzích u vydavatelů blíží adopce identifikátorů prvních stran podílu cookies. Většina vydavatelů již dokáže v průběhu aukce předávat first party IDs, čímž jen dokazují, že jsou připraveni na konec cookies třetích stran. Společnost Adform nyní vyzývá marketingové ředitele, aby se zapojili do budování řešení budoucnosti.

Adform, jediná globální nezávislá a plně integrovaná reklamní platforma vytvořená pro účely moderního marketingu, zveřejnila data*, která ukazují, že drtivá většina vydavatelů na klíčových evropských trzích už v nákupním procesu předává first-party IDs:

  • Dánsko: 100 %
  • Velká Británie: 93 %
  • Španělsko: 90 %
  • Francie: 87 %
  • Německo: 83 %
  • Itálie: 81 %
  • Holandsko: 73 %
  • Norsko: 72 %
  • Švédsko: 72 %
  • Česká republika: 70 %
  • USA: 68 %
  • Polsko: 66 %

* Procenta vycházejí z největších domén v rámci Adformu, které představují 80 % výdajů na reklamu.

Jakob Bak, spoluzakladatel společnosti Adform, vysvětluje, proč se jedná o zásadní milník: „Vzhledem k velkému zastoupení prohlížečů Safari a Mozilla na trzích, jako jsou severské země a Německo, se nyní blížíme k nákupu stejného množství impresí na základě identifikátorů první strany jako u third-party cookies. Očekáváme, že v letošním roce first-party IDs předstihnou third-party cookies. Míra zavádění se však v různých zemích výrazně liší, a zatímco vydavatelé prokázali, že jsou připraveni, je nyní potřeba, aby se zaváděním začala také inzerentská strana.  Vyzýváme proto marketingové ředitele, aby se do toho pustili. Vzhledem k působivému rozsahu, který nyní vydavatelé zpřístupnili, je načase, aby značky začaly využívat výhod Safari a Mozilly a zároveň získaly důležité poznatky o tom, jak používat identifikátory první strany namísto spoléhání se na data třetích stran. Nejedná se o jednoduchou náhradu, se kterou by se mohlo čekat do poslední chvíle.“

Při hlubším pohledu do dat zjistíme, že většina vydavatelů, kteří začali sdílet svá vlastní IDs se společností Adform, tak nečiní na 100 % svého prostoru, a zatímco evropští vydavatelé slaví úspěch, existují rozdíly mezi jednotlivými regiony. Například zatímco více než 68 % velkých amerických vydavatelů předává first-party IDs, celkový objem IDs zůstává pod 20 %. To je způsobeno většinou tím, že tato IDs předávají pouze na malé části svého prostoru, především u registrovaných uživatelů.

Bak k těmto zjištěním dodává: „V některých případech vydavatelé sdílejí pouze ID založená na loginech. Vidíme například, že v USA jsou ID založená na přihlášení nejčastějším typem first-party ID. V Evropě je většina vydavatelských IDs založená na cookies prvních stran (umístěných na serveru) a ty dosahují mnohem vyšších objemů – potenciálně 100 % návštěvnosti daného vydavatele. Zadruhé nás brzdí technické faktory. Ne všechny Supply Side Platforms (SSP) plně podporují předávání first-party IDs v průběhu bidovacího procesu platformě Adform a dalším platformám. Ve skutečnosti to nedělají dvě hlavní SSP – Google SSP a Xandr. Naštěstí devět z deseti vydavatelů používá více SSP, takže to sice není velký problém, ale vede to k rozdílům mezi trhy, které pozorujeme, a to udržuje celkové procento nižší, protože vydavatelé neumožňují IDs první strany u všech svých partnerských SSP.“

I když nejnovější výsledky společnosti Adform jasně naznačují, že do roku 2022 bude výrazně vyšší poměr first-party IDs než third-party cookies, je nutné, aby marketingoví ředitelé pomohli tuto změnu urychlit, což podporují přední světové agentury. 

David Kaganovsky, Global Chief Technology Officer ve společnosti Wavemaker, k tomu říká: „Je povzbudivé vědět, že vydavatelé na celém světě usilují o řešení. Je dobré vidět, že Evropa je v čele, protože je připravena na konec third-party cookies a vykazuje skutečný pokrok s přechodem na first-party IDs. Velmi působivé. Je také skvělé vidět, že společnost Adform prokazuje vedoucí postavení a může se chlubit povzbudivými výsledky od vydavatelů, kteří toto řešení přijali mezi prvními. Platforma společnosti Adform pomáhá rozvíjet vydavatelská ID první strany.“

Miles Pritchard, Managing Partner v OMD EMEA, se k tomuto názoru připojuje: „To je přesně to, co odvětví potřebuje slyšet – že vydavatelé úspěšně předávají ID první strany. Společnost Adform má náskok před ostatními a již několik let pracuje na vytvoření řešení, které by nebylo závislé na cookies třetích stran, a má výsledky, které ukazují, že to funguje.“

O Adformu

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.

Více informací se dozvíte na www.adform.com.