Revoluce v poplatcích za odloženou platbu: MALL Pay bude levnější než platba kartou, nabídne paušální sazbu 0,5 %

Tisková zpráva, Praha, 13. září 2021 – Nejvýhodnější metoda pro platbu online, a to jak pro zákazníka, tak obchodníka. S touto propozicí chce být stále více spojován fintech Mallpay, jeden z hlavních českých poskytovatelů takzvané odložené platby. Nově nabízí obchodníkům jednotný transakční poplatek ve výši 0,5 % a stává se tak jedou nejvýhodnějších plateb v e-commerce.

S ohledem na to, že u běžných platebních karet se transakční poplatek pohybuje ve výši kolem jednoho procenta, bude pro obchodníka platba s Mallpay v naprosté většině případů výhodnější, než platba kartou. Srovnatelná zároveň bude s poplatky u většiny platebních bran.

“Stáváme se tak na transakčních poplatcích v 90 % nejvýhodnější platební metodou v online. A to nezmiňuji nulové náklady na zřízení i provoz naší odložené platby,” zmiňuje Jan Bruder, obchodní ředitel Mallpay. “V Mallpay jsme si navíc vždy zakládali na tom, že jsme transparentní a naše služba pro provozovatele maximálně jednoduchá. Sjednocení poplatkové politiky je dalším krokem, jak toto vnímání ještě prohloubit.”

Česko se tak stává zajímavou anomálií. Zatímco v zahraničí BNPL služby neváhají nabízet transakční poplatek v rozmezí od 2 do 8 % na pokrytí svých rizik, zde budou díky Mallpay patřit BNPL platby k těm nejlevnějším.

“V zahraničí neexistuje taková regulace trhu a BNPL služeb, vysokým transakčním poplatkem tedy pokrývají svá rizika,” vysvětluje Bruder. “To samozřejmě musíme dělat i my, ale vzhledem velice férově nastavenému skóringu si můžeme dovolit jít níže než karetní společnosti. A féroví chceme být i k obchodníkům.”

Mallpay se ostatně netají tím, že chce pro provozovatele e-shopů před letošními Vánoci připravit mix výhod, který se neodmítá. A je připraven onboardovat desítky nových e-shopů každý týden. Kromě cenové politiky může konkurovat především jednoduchou integrací do naprosté většiny majoritních řešení, marketingovou podporou, zviditelněním e-shopu nebo loajální komunitou, která díky využívání odložené platby prokazatelně nakupuje častěji a více.

Odložená platba sice v Česku stále ještě nemá tak důležité postavení, jako je tomu ve světě, situace se však rychle mění. Podle e-commerce expertů by její využití v letošním roce mohlo stoupnout o více než třetinu, platit s ní bude na Vánoce poprvé možné zhruba v každém čtvrtém online obchodě.

O Mallpay

Mallpay (MallPay s.r.o.) je společný e-commerce fintech skupiny MALL Group (MALL Group a. s.) a ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now – pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu.

V současnosti je s Mallpay možné nakupovat ve více než 7000 českých e-shopech nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz, Patro.cz, Tescoma, Gant, Hudy, Husky nebo Trenýrkárna. Se skipovací platební kartou, kterou Mallpay nabízí jako alternativu kreditní karty, je pak možné platit kdekoli.