Praha, 16. 9. 2021 – Laufen CZ, společnost zaměřující se na výrobu a prodej koupelnového vybavení, vykázala v roce 2020 i přes útlum české ekonomiky tržby 2,91 miliardy korun. Rychlá a flexibilní odezva na situaci způsobenou celosvětovou pandemií ze strany firmy, ale také nečekaně vysoká poptávka po prémiovém koupelnovém vybavení vedla k dosažení obratu na stejné úrovni jako v roce 2019. „Díky naší pohotové reakci a schopnosti přizpůsobit se novým podmínkám se nám v době pandemie podařilo naši pozici na trhu nejenom udržet, ale vyšli jsme z ní ještě silnější. I díky tomu chystáme v letošním roce investice v hodnotě až 150 milionů korun,“ říká generální ředitel Laufen CZ, Luis Sergio Castro.
Podobně jako řada firem byla i společnost Laufen CZ s příchodem pandemie vystavena zcela nové situaci. „Uvědomovali jsme si, že je nezbytné učinit kroky zajišťující finanční stabilitu, nepřerušovanou výrobu i kontinuální prodej našich produktů. Rozhodli jsme se proto pro změny napříč všemi oblastmi pracovního kapitálu. Omezili jsme také náklady a zároveň jsme se zaměřili na generování potřebného objemu zisku. To vše se nám podařilo,“ přibližuje Luis Sergio Castro Landa.
Stabilní finanční situace, silná pozice na trhu a široké exportní portfolio zahrnující více než 50 zemí byly dalšími důvody, proč pandemie Laufen CZ výrazněji nezasáhla. Pomohla také nečekaně vyšší poptávka po prémiovém koupelnovém vybavení. Jednotlivci i firmy totiž využili pandemie k dlouho plánovaným rekonstrukcím. V důsledku pozitivní situace Laufen CZ na rozdíl od jiných firem místo propouštění poptával nové pracovníky a v České republice nyní zaměstnává více než 1000 lidí. Úspěšný loňský rok navíc umožní firmě v roce 2021 investovat až 150 milionů korun, zejména v oblasti vylepšení pracovních podmínek a pracovního prostředí pro zaměstnance, současně se chce zaměřit na rozvoj nových produktů a rozšíření výrobních linek pro toalety.
Zatímco pandemie znamenala pro řadu společností značný útlum, společnost Laufen CZ ve svých továrnách v Bechyni a ve Znojmě pracovala téměř neomezeně. Došlo pouze ke krátkodobému přerušení výroby, která byla ale velmi rychle opětovně nastartována. „Podobně jako ostatní firmy jsme i my v nejistém období dočasně omezili produkci, ovšem pouze v průběhu loňského dubna a května. Velmi rychle jsme se však vrátili k normálu. Již v průběhu června jsme pozorovali pozitivní signály napříč celým středoevropským trhem, nejen v Česku, ale také Německu a Maďarsku. Zaznamenali jsme i výraznou poptávku z Číny, kam exportujeme značné množství produktů. Celkem jsme v roce 2020 vyrobili 1 350 000 kusů sanitární keramiky,“ popisuje Luis Sergio Castro.
Téměř kontinuální výrobu umožnilo zavedení okamžitých bezpečnostních opatření. „Naší nejvyšší prioritou bylo zdraví zaměstnanců, nečekali jsme proto na doporučení či nařízení ze strany vlády. Abychom zajistili, že budou zaměstnanci maximálně chráněni, přijali jsme řadu bezpečnostních pravidel, včetně testování na naše náklady. Chtěli jsme mít jistotu, že nikdo z nich není vystaven riziku. Snažili jsme se také, aby vše bylo pro naše zaměstnance co nejméně omezující,“ doplňuje Luis Sergio Castro.
Pandemie a zároveň vysoká poptávka po designovém koupelnovém vybavení vyvinula ještě větší požadavky na inovace. „S příchodem pandemie jsme zaznamenali výrazný tlak na rychlejší rozvoj v oblasti e-commerce a našich distribučních kanálů. Nejenom my, ale i naši partneři navýšili zdroje, které byly pro rozvoj v digitální oblasti alokovány. Online prodeje byly a stále jsou od té doby na výrazně vyšší úrovni, a to aktuálně až o 20 procent,” uvádí Luis Sergio Castro.
Nečekaně pozitivní je s postupným obnovením ekonomiky pro Laufen CZ i rok 2021. „Dosavadní letošní prodeje předčí naše nejoptimističtější scénáře. Jediný aspekt, který nás netěší, je zvyšování cen našich produktů v důsledku nárůstů nákladů, ať už se to týká dopravy či materiálu,“ upřesňuje Luis Sergio Castro. Nejvyšší růst zaznamenává Laufen CZ v segmentu inovativních toalet bez oplachovacího kruhu nebo klozetů s integrovaným bidetem. „Všímáme si, že lidé kladou mnohem větší důraz na kvalitu v oblasti bydlení. Klasické a standardní koupelnové produkty jsou obecně na ústupu, zákazníci si potrpí na jedinečnost, nejvyšší kvalitu, pohodlí a perfektní design. I proto dávají stále častěji přednost produktům jako je inovativní sprchovací toaleta Riva. Spojuje v sobě jedinečný design, nejmodernější technologii a našim zákazníkům nabízí nejvyšší možný komfort,” uzavírá Luis Sergio Castro.
O společnosti
Laufen CZ působí v České republice od roku 1999 Na lokálním trhu zastupuje značky Laufen, Jika a Roca. Koordinuje a zodpovídá za vývoj a výrobu koupelnového vybavení v továrnách v Bechyni a Znojmě. V roce 2014 otevřela značka showroom Laufen Prague Gallery, ve kterém si mohou zákazníci prohlédnout nejnovější designové produkty a aktuální trendy v koupelnovém vybavení. Ve dvou podlažích o celkové ploše více než 700 m2 má vedle designových sérií značky Laufen své nezastupitelné místo i historicky nejoblíbenější česká koupelnová značka Jika.
www.laufen.cz