Přes šest desítek lisů v Albertu si řekne, že potřebuje vyvézt

V rámci zavádění inovativních technologií a redukce uhlíkové stopy instaluje Albert na více než šedesátku lisů, které využívá ve svých hypermarketech na vytříděný papírový materiál a komunální odpad, čidla. Ta informují o naplnění nádob a upozorní, že potřebují vyvézt. Pomáhají tak efektivně plánovat svozy a snižovat počty najezděných kilometrů. Díky inovaci Albert ročně ušetří 1 200 svozů a přes 21 kilogramů oxidu uhličitého. 

Po úspěšném testování zahájil Albert v průběhu září instalaci čidel na lisy, které zmenšují objem nepotřebného papíru a komunálního odpadu ve vybraných hypermarketech. Díky inovaci systematizuje automatický svoz, čímž ročně sníží počet výjezdů svozových aut. „Čidlo online hlásí svou naplněnost a vyšle informaci, když je potřeba ho vyvézt. Tímto způsobem předcházíme situaci, kdy byl pravidelně naplánovaný svoz, ale ještě nebyla vyčerpaná celková kapacita sběrné nádoby. Počet svozů tak snížíme o desítky procent,“ popisuje Zdeněk Vít, manažer projektů v Albertu.

Ročně tako Albert ušetří podle propočtů 1 200 svozů, které představovaly 43 000 najezděných kilometrů navíc. Inovace má také pozitivní vliv na životní prostředí, protože s redukcí výjezdů a ujeté vzdálenosti klesá o 21 kilogramu uhlíková stopa, kterou vyprodukují svozová auta. „Na trhu neexistovalo žádné podobné řešení, které by splňovalo naše specifikace. Rozhodli jsme se tedy, že si čidla necháme vyvinout na míru přesně podle našich potřeb,“ doplňuje Zdeněk Vít.

Inovativní řešení od české společnosti

Systém čidel je univerzálně použitelný na lisy od různých výrobců. „Sbírá data samostatně na základě signálů, které v průběhu lisování sám zaznamenává. Po nainstalování pracuje na pozadí, nemění se tedy fungování ani obsluha stroje. Není potřeba žádných zásahů a ani zadávání dat. Software zpracovává všechna nasbíraná data a na základě statistiky dopočítává průměrné naplnění a předpovídá další. To následně zobrazuje ve webové aplikaci. Zároveň po naplnění notifikuje vývozce,“ vysvětluje Jan Vašíček, člen představenstva společnosti IVP CZ. 

Řešení výrobce osazoval v zahraničí, ale čidla v Albertu byly první velký projekt, kde se instaluje jejich větší množství a zároveň jde o specifický provoz. „Prodejny produkují různý objem odpadu, proto musí systém provádět výpočty zvlášť pro každý stroj. Systém tedy tyto výpočty provádí v reálném čase a upravuje dle aktuálního stavu výstup v podobě předpokládaného naplnění stroje,“ doplňuje Vašíček. Server data vyhodnocuje a zasílá je do webové aplikace nebo dále přes SMS či e-mail odpovědným osobám. Informuje o naplněnosti na 80 %, následně na 100 % a i o případné poruše.

O Albertu: 

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Prodejna Albert z olomouckého NC Olympia se stala vítězem mezi hypermarkety v prestižní soutěži Diamantová liga kvality 2019, která vybírá nejkvalitnější prodejny v České republice. Tato výhra navazuje na prvenství v roce 2018, které získal hypermarket v nákupním centru na Chodově.
  • Albert získal již čtyřikrát Národní cenu kvality ČR a jako první tuzemská firma se v roce 2016 dostal do finále evropské úrovně soutěže. 
  • V roce 2021 Albert obdržel ocenění za mimořádnou kvalitu v soutěži EFQM Global Award. Jako jediný zástupce České republiky získal v konkurenci firem z celého světa nejvyšší možné hodnocení.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již polovina prodejen Albert v Česku.  
  • V roce 2009 byl založen Nadační fond Albert za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 

 V obchodech Albert mohou zákazníci využít program 100% garance kvality, který se vztahuje na téměř celý sortiment potravin, kosmetiku, drogerii i například na krmivo pro zvířata.