Během slavnostního ceremoniálu, který se uskutečnil 25. listopadu tohoto roku ve vojenském táboře Trentham u Wellingtonu (Nový Zéland), Rheinmetall předal novozélandským obranným silám (NZDF) tři těžká vyprošťovací vozidla HX 8×8. Vozidla oficiálně předal Marty Roelofs, manažer novozélandské pobočky Rheinmetallu, a za NZDF je převzal plukovník Ben Bagley.
Gary Stewart, generální ředitel společnosti Rheinmetall Defence Australia, který měl v plánu se tohoto ceremoniálu osobně zúčastnit, avšak zabránila mu v tom cestovní omezení spojená s pandemií covidu, k tomu uvedl: „Ačkoli je pro nás velkým zklamáním, že jsme se za Rheinmetall Defence Australia osobně nemohli zúčastnit tohoto významného společného úspěchu, jsme na něj mimořádně pyšní,“ a pokračoval: „Těžké vyprošťovací vozidlo HX 8×8 je názorným příkladem závazku Rheinmetallu průběžně zajistit udržitelný design, vývoj a výrobu, a poskytnout tak NZDF špičkové produkty a služby.“
Dále dodal: „Dodávka nové vyprošťovací techniky, která uprostřed globálních výzev spojených s Covidem, skvěle doplní stávající flotilu středně těžkých provozních vozidel je jasným důkazem výborně fungujících vzájemných vztahů mezi společností Rheinmetall a novozélandskými silami.“
Těžká vyprošťovací vozidla HX 8×8 pro NZDF disponují vylepšenými vyprošťovacími a provozními schopnostmi, které byly speciálně vyvinuty pro splnění současných a budoucích operačních potřeb novozélandské armády.
Jejich nákupem se rozšířil vozový park středních a těžkých operačních vozidel NZDF. Flotila středně těžkých operačních vozidel (MHOV), kterou Rheinmetall již dříve dodal, se u novozélandských sil používá při výcviku, operacích a pomoci při katastrofách jak na domácí půdě, tak i v zahraničí.
Těžká vyprošťovací vozidla HX 8×8, která NZDF obdržela, jako první na světě využívají integrovanou pancéřovou výměnnou kabinu. Ta umožňuje snadnou konfiguraci vozidel podle operační potřeby. Rheinmetall rovněž poskytne specializovaný výcvikový tým, který provede počáteční zaškolení.Těžké vyprošťovací vozidlo HX 8×8 o šířce pouhých 2,55 metru má výjimečné jízdní vlastnosti zejména v těžkém terénu; je schopné překonávat příkopy o šířce 1,4 metru a brodit se do hloubky až 1,5 metru. Vozidlo zvládne stoupat v prudkém svahu (60 %) a zvládne boční náklon o sklonu 30 %, a je schopné fungovat v celé škále radikálně odlišných prostředí; od chladných podmínek (-32 °C) až extrémní teploty dosahující až do 49 °C.