Epidemie koronaviru přiměla velkou část Čechů pustit se do rekonstrukcí a inovování interiérů svých bytů. Nejednalo se ale jen o větší stavební úpravy, nutnost pracovat na home office přinutila značnou část lidí investovat do vylepšení pracovního zázemí a vyladění detailů. Tento trend stále přetrvává a online prodejci zažívají žně.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/02/Image-foto-ze-skladu-1024x683.jpg)
Největší tuzemský e-shop specializující se na prodej koberců a podlahových krytin Mujkoberec.cz zvýšil svůj meziroční obrat o 75 % na 185 mil Kč. Ještě před třemi lety se jednalo o garážový start up, ale růst firmy přiměl majitele se přestěhovat do velkých skladovacích prostor v Horních Počernicích a přijmout více než tři desítky zaměstnanců. „Uvědomujeme si, že je nutné nastavit nové procesy, které zefektivní naši práci a my budeme moct dál růst. Už nezaměstnáváme jenom své známé, ale sáhli jsme po odbornících z řad velkých korporátů a chceme se díky nim posunout dál. Sami sebe vnímáme spíše jako technologickou firmu, která na trh přináší nové nápady a inovace. Našim zákazníkům nabízíme zdarma vizualizační nástroj v interiéru nebo výnos do patra. Samozřejmostí jsou i další služby jako pokládky koberců nebo jejich profesionální čištění. V plánu máme uvedení mobilní aplikace, otevření prodejny budoucnosti a expanzi na zahraniční trhy. Chceme se stát mezinárodním lifestylovým brandem, který zákazníkům poskytne velké množství přidaných hodnot, kvůli kterým se k nám budou chtít vracet,“ uvedl Tomáš Linhart,“ spolumajitel společnosti Mujkoberec.cz.
I přes náročné období, především co se logistiky a dodržování termínů u výrobců týče, firma navázala nové spolupráce s tradičními výrobci z turecké oblasti Gaziantep nebo i prémiovými designovými společnostmi jako je britský Flair Rugs či tradičně ručně vyráběnými koberci z Indie. „Na jaře se nejvíce prodávají travní a outdoorové koberce, v létě metrážní, především díky velkým rekonstrukcím, a v zimě jsou nejčastějšími prodejními artikly koberce dětské a shaggy s dlouhým vlasem. Nejspíš především díky nízké ceně byl loni absolutním bestsellerem travní koberec Sporting, který je vhodný především k pokládce kolem bazénu. Druhé místo obsadil dětský koberec české výroby Člověče nezlob se, ke kterému vyrábíme a dodáváme dřevěné figurky a hrací kostku. V loňském roce jsme také začali dělat vlastní a velmi populární edici vtipných rohožek, která se skvěle ujala. Celkem jsme za minulý rok dodali zboží do téměř 100 000 domácností,“ dodal Marek Černý obchodní ředitel a spolumajitel společnosti.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/02/Marek-Cerny-a-Tomas-Linhart-1024x684.jpg)
Rok 2022 se v Mujkoberec.cz ponese v podobě rozšiřování sortimentu a zkracování doby dodání, především díky větším skladovým prostorám. Už nyní si zákazníci mohou vybrat z více než 8 000 položek a v nejbližších týdnech nabídku podlahových krytin obohatí i o vinylové desky.