V Praze, 21. 4. 2022 – Full-service digitální agentura Marketup zaznamenala v roce 2021 tržby 245 milionů korun a meziroční nárůst o 26 %. Kromě toho navázala spolupráci s více než desítkou nových klientů a rozšířila své řady o 25 nových lidí. Nadstandardní spokojenost klientů s agenturou potvrzují poslední výsledky průzkumu Net Promoter Score.
![](https://feedit.cz/wp-content/uploads/2022/04/Founders_Marketup-1024x683.jpg)
Finanční ukazatele
Marketup dosáhl v roce 2021 dvouciferného meziročního růstu obratu. Tempo dvou až trojciferného růstu si drží každoročně již od svého založení v roce 2010. Celkové tržby dosáhly 245 mil. Kč a rostly meziročně o 26 %. Agentura loni spravovala marketingové rozpočty klientů ve výši 411 mil. Kč, což bylo o 29 % víc než v roce 2020. V posledních třech letech Marketup masivně investoval do datových technologií a souvisejících služeb, po kterých výrazně roste poptávka na trhu. Tržby v datových službách rostly agentuře více než trojnásobně. O více než 70 % se zvýšily rovněž příjmy ze subdodávek, zejména v oblasti videoprodukce a dalších produkčních služeb.
Za poslední tři roky zvýšil Marketup tržby více než 2,5krát. V dalších letech plánuje pokračovat v podobném tempu růstu a zdvojnásobit obrat každé tři roky.
Investice do rozšiřování týmu, expertízy a kompetencí
V roce 2021 přijala agentura 25 nových kolegů a nyní její tým čítá přes 60 lidí.
V polovině loňského roku posílil kreativní tým Andrej Štuk, který má za sebou 20letou praxi lemovanou mnoha oceněními a globálními projekty. „Od nástupu do nové role se Andrejovi podařilo vybudovat nový kreativní tým, který pomůže značkám vhodně reagovat na dnešní dynamické a méně předvídatelné prostředí,“ říká Miroslav Král, CEO agentury. Pod vedením Andreje Štuka se kreativní oddělení posunulo během 10 měsíců na novou úroveň, o čemž svědčí získání nových projektů od významných značek či kompletní produkce brandových kampaní s online a TV videospoty.
V roce 2021 se rovněž značně rozšířilo oddělení Data & Technology pod vedením Jakuba Nikodyma. Jeho osmičlenný tým nyní klientům poskytuje expertní služby v oblastech webové a datové analytiky, mailingu, SEO, UX, pokročilého online reportingu ze všech mediálních kanálů, datových analýz pro účely tvorby kreativních a brandových strategií, modelování a projekce prodejního výkonu e-commerce či propojování CRM a kampaňových dat.
O nové kolegy se dále posílil tým Performance & Branding pod vedením Michala Vrtišky, který rozšířil naše služby o kampaně a crossmediální měření v DV360 v rámci Google Marketing Platform.
Úspěch v náborech popisuje Hana Slepičková, People & Culture Director: „Loňský růst na úrovni spolupracovníků navzdory obecně špatné situaci na trhu práce ukázal, že jako agentura máme co nabídnout: zaměření na excelenci a pozitivní dopad na obchodní výsledky klienta, silné odborné zázemí, obrovskou míru autonomie a důraz na mezilidské vztahy. Dlouhodobě budujeme svou značku zaměstnavatele a průběžně se potkáváme s talenty z oboru. Atraktivita naší agentury není záležitostí pouze HR, ale celého managementu, který se aktivně podílí na všech aktivitách.“
Do konce roku 2022 plánuje agentura růst na 70 spolupracovníků. V květnu obsazuje pozici Growth & Business Development Directora a rovněž chystá vznik nového oddělení Client Service Management. To zastřeší péči o nejvýznamější klienty, využívající více služeb z oblastí strategie, kreativy a produkce, mediálního plánování a komunikace nebo dat a technologií.
Nové klientské spolupráce, partnerství a ocenění
V roce 2021 získala agentura desítky nových klientů a projektů. Mezi ně patří:
- obchodní řetězec Fade (síť 60 prodejen a e-shop značek Guess, Marciano, Calvin Klein, Pinko ad.)
- obchodní řetězec Beryko (provozovatel 26 značkových prodejen Xiaomi, zastoupení značek Xiaomi, Amazfit, DJI a Liftor včetně několika e-shopů)
- mlékárna Savencia a její nová značka Pribináček Sportík
- český startup s globální působností Heaven Labs, výrobce kompletního jídla v prášku a nápojů MANA
- český startup globální působností Automobilist, tvůrce designových produktů pro automobilové fanoušky
Marketup také realizoval kompletní nákup digitálních médií pro Kofola ČeskoSlovensko, pro českou fintech firmu Twisto payments, rozšířil spolupráci s ABB o tvorbu brandové strategie pro českou divizi Robotiky, s řetězcem A3 sport o řadu kampaní s influencery, s řetězcem UNI HOBBY o tvorbu videospotu sloužícímu k budování značky.
Agentura obhájila status Google Premier Partner a patří tak mezi pouhé 3 % českých agentur, kterým toto partnerství Google udělil. Dále pak získala v loňském roce titul Czech Business Superbrands 2021 v oboru marketingu a reklamy a její dvoučlenný tým ve složení Andrea Michel a Matěj Buďárek získal 1. místo Young Lions v kategorii Media. Na to navázala i letos ziskem titulu Czech Business Superbrands 2022 po druhé v řadě a zároveň její další tým Patrik Singer a Anton Zelenko získal čestné uznání poroty v letošním ročníku Young Lions v kategorii Print.
Plán do budoucna
Další záměry agentury přibližuje její CEO Miroslav Král: „Z mých zkušeností klienti očekávají od své agentury zajištění komerčního růstu, inovační potenciál a skvělý klientský servis. V dnešním světě plném neustálých změn, které zvyšují už tak velkou komplexitu byznysu, hledají současně partnera, kterým jim zjednoduší život a poskytne 100% spolehlivost. Proto rozšiřujeme naše služby za hranice digitálního marketingu a propojujeme marketingové technologie, kreativitu, sociální sítě, tvorbu obsahu a média včetně těch tradičních. Pro klienta to znamená výrazné zefektivnění procesů a komfort jednoho týmu – od analýzy dat přes vhodnou kreativu až po efektivní mediální nasazení. Místo tří nebo čtyř agentur, se kterými běžně spolupracuje, mu s námi bude stačit jedna.“
O Marketup
Marketup je nezávislá digitální fullservisová agentura působící na českém trhu již 12 let. V portfoliu agentury jsou významné české i globální značky, o které se Marketup stará dlouhodobě ve více než 30 zemích. Tým Marketup podporuje sílu značek a jejich obchodní růst integrovanými službami od tvorby strategie, kreativy & produkce, mediálního plánování a komunikace až po využití pokročilých technologií a dat. Nabízí také konzultační služby pro digitální transformaci firem a od roku 2020 je členem Business Transformation klubu Asociace komunikačních agentur. Agentura byla v letech 2021 a 2022 oceněna titulem Czech Business Superbrands v oboru marketingu a reklamy a její týmy se umísťují na předních pozicích v soutěži Young Lions. Prioritou Marketupu je obchodní etika a transparentní přístup. Kromě dlouholeté podpory České basketbalové federace a nejvýznamnější české horolezkyně Kláry Kolouchové se agentura věnuje vzdělávání klientů, odborné veřejnosti i studentů prostřednictvím konferencí, workshopů, školení nebo blogu.