GLAMI upevňuje své postavení v Evropě, kupuje italské Stileo

GLAMI, přední evropská platforma pro objevování módy, a Stileo, největší módní vyhledávač fungující na italském trhu, spojily od začátku letošního roku své síly, aby vytvořily jednu z největších platforem pro objevování módy v Evropě. Měsíčně přivedou již více než 500 tisíc objednávek svým partnerským e-shopům. 

(zleva: Ján Kešelák, CRO GLAMI, Tomáš Hodboď, CEO GLAMI, Igor Smolny, CEO Stileo)

Na GLAMI, které funguje ve 13 zemích světa, najdou uživatelé více než 15 milionů produktů od více než 25 tisíc značek. GLAMI si zakládá na využívání umělé inteligence, která vede k inteligentní kategorizaci a výběru módy na míru každému jednotlivci, což usnadňuje objevování a nakupování módy napříč tisíci e-shopy. Kolem 40 milionů návštěvníků měsíčně si najde cestu na GLAMI. 

Společnost Stileo byla založena v roce 2014 s podobnou vizí – shromažďovat a organizovat nabídku módy v Itálii, světové Mekce módy. Společnost byla založena v polské Vratislavi a zaměstnává 30 lidí. E-commerce trh v Itálii v posledních letech vyrostl a dosáhl 35,6 mil. uživatelů. Zdejší módní e-commerce prostředí generuje 26 % tržeb v celém onlinu. Stileo je jedna z největších módních e-commerce stránek v Itálii, na kterou měsíčně přijde více než 7 milionů návštěv. Stileo se pyšní více než 220 připojenými e-shopy. Mezi nejvýznamnější partnery patří například Amazon, Farfetch, escarpe.it, Luisaviaroma, Mec Shopping nebo Maxi Sport. 

Společnosti GLAMI i Stileo se v průběhu let rozrostly a staly se důležitými hráči v oblasti módní e-commerce v zemích, kde působí. Zatímco GLAMI se podařilo vybudovat silnou pozici ve střední a východní Evropě, Stileo se vypracovalo do pozice významného hráče na vysoce konkurenčním a „západním“ italském trhu. Díky společnému působení na 14 trzích, generují GLAMI a Stileo více než 500 tisíc objednávek pro partnerské e-shopy s ambicí zvýšit jejich počet na 1 milion.

„Některé české firmy v této fázi hledají příležitosti, komu se prodat. Jsem hrdý na to, že GLAMI jde opačnou cestou a stojí na straně, kde může dále růst pomocí akvizic. Touto akvizicí spojujeme zkušenosti obou týmů pod jednou společností s více než 130 zaměstnanci. V Česku tím vzniká další silný technologický tým, který hraje významnou roli na poli evropské e-commerce. Můžeme tak využívat hlubšího sdílení vědomostí a zdrojů a posílit tak svou vyjednávací pozici u našich partnerů a inzerentů. To vše, zatímco firma zůstává v rukou českého kapitálu,“ komentuje akvizici ředitel a spoluzakladatel GLAMI Tomáš Hodboď

(Tomáš Hodboď, CEO GLAMI)

Stileo začíná novou kapitolu svého působení jako součást GLAMI. „Jsme nadšeni, že se můžeme připojit ke společnosti GLAMI s její vyspělou technologií a velmi dobrými vývojovými zdroji. V posledních letech GLAMI hojně investovalo do implementace technologií strojového učení a dosáhlo skvělých výsledků na poli produktových doporučení, podobnosti a škálovatelných modelů na organizaci obsahu. Tím, že se staneme součástí takové firmy, si budou naši italští zákazníci i partnerské e-shopy již brzy užívat výhod vyplývajících z těchto technologií,“ uvádí Igor Smolny, Chief Executive Officer Stileo

„Akvizice přivádí na naši palubu velmi zkušený tým, znalý místního trhu, který jej bude dále rozvíjet a zároveň dává našim stávajícím partnerským e-shopům přístup na atraktivní italský módní e-commerce trh. Náš plán na nejbližší měsíce je převést Stileo na naši technologickou platformu a díky tomu akcelerovat růst na tomto trhu. Jsme nadšeni tímto krokem, který jde zároveň ve stopách naší dlouhodobé strategie – vytvořit nejlepší a nejznámější platformu pro objevování módy v Evropě,“ komentuje Ján Kešelák, Chief Revenue Officer GLAMI

(zleva: Tomáš Hodboď, CEO GLAMI, Igor Smolny, CEO Stileo, Ján Kešelák, CRO GLAMI)

O GLAMI 

GLAMI bylo založeno v roce 2013 Tomášem Hodboďem a Michalem Jirákem jako vyhledávač pro vše, co se týká módy. Každý den GLAMI spojuje tisíce nakupujících se značkami a e-shopy na jednom místě. Díky chytré kategorizaci produktů a výběru módy šitému na míru každého jednotlivce GLAMI zjednodušuje objevování a nakupování módy. Dnes zákazník v katalogu GLAMI.cz najde téměř 3,5 milionu produktů od více než 25 tisíc značek. Skupina GLAMI a Stileo působí již v 14 zemích světa.