Muži v e-shopech rozhazují více než ženy, téměř polovina ročně utratí přes deset tisíc

Muži za nákupy na internetu utratí ročně výrazně více peněz než ženy. Přes deset tisíc korun ročně nechá za online nákupy až 43 % mužů. Žen s takovou útratou na internetu není ani třetina. Vyplývá to z průzkumu nákupního rádce Heureka.cz, který provedl ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research mezi téměř 9 000 internetovými uživateli v Čechách a na Slovensku, kteří nakupují v e-shopech. (TZ)
Z průzkumu dále vyplývá, že naopak čtvrtina žen utratí za nákupy na internetu ročně pouze tři tisíce korun. „Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu 15 % mužů,“ říká Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a doplňuje: „Na Slovensku je situace trochu jiná. Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun.”

Nejčastější útrata, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. „Takovou roční útratu na internetu uvedla celá čtvrtina Čechů,“ doplňuje Michal Osuský

„Nakupování přes internet se těší velké oblibě. Češi aktivní na internetu si již v minulosti zvykli nakupovat v e-shopech zejména takové komodity, u kterých mohli při nákupu přes internet výrazně ušetřit nebo které vzhledem ke své originalitě v běžných obchodech nesehnali,“ vysvětluje Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz a pokračuje: „Stále více zákazníků se však učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně přes kamenné obchody. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.“

Stejně jako čeští muži, také ti slovenští nechají v nákupních košících e-shopů více peněz, než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ doplňuje Michal Osuský.

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců
utratili na internetu?

Češi

(aktivní na internetu)

Muži

Ženy

1 – 3 000 Kč

20 %

15 %

25 %

3 001 – 5 000 Kč

18 %

16 %

20 %

5 001 – 10 000 Kč

25 %

26 %

24 %

10 001 – 20 000 Kč

20 %

24 %

17 %

20 001 a více

16 %

19 %

13 %

O webu Heureka.cz:

Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Allegro Group CZ. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 2 662 925# RU měsíčně. Na jednom místě porovnává výrobky z více než 25 000 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz pořádá ankety Shop roku, ve které na základě zkušeností nakupujících oceňuje nejspolehlivější e-shopy, a Produkt roku, ve které vybírá nejpopulárnější produkty roku dle zájmu uživatelů. Dále provozuje projekt Ověřeno.heureka.cz, který zajišťuje nezávislé hodnocení obchodů pouze od reálných zákazníků a tím dává nakupujícím informaci o tom, jak kvalitní jsou služby daného obchodu.

O společnosti NMS Market Research:

NMS Market Research je výzkumná agentura, která pomáhá největším hráčům na trhu již od roku 1998 zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. Pomocí chytrých řešení v oblasti marketingového výzkumu (jako je mystery shopping, store checks a průzkumu zákazníků) pomáháme našim klientům lépe rozumět svým zákazníkům a proměnit toto porozumění ve správná obchodní rozhodnutí. Kromě pražské centrály má NMS Market Research pobočku na Slovensku, odkud řídí výzkumy probíhající po celé Slovenské republice. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.