T-Mobile spouští QR kódy na fakturách

Praha, 27. února 2013 – T-Mobile přináší zákazníkům úžasně rychlou a velmi snadnou možnost, jak platit faktury, a to prostřednictvím tzv. QR kódů. Novinku na faktuře nabídne svým zákazníkům operátor jako první. Klienti ji naleznou již na březnovém vyúčtování a brzy také v samoobsluze Můj T-Mobile. (TZ)

„QR kód je maximálně jednoduchá, rychlá a bezchybná možnost úhrady faktury. Zákazník již nemusí přepisovat kamkoli čísla a zadávat zbytečně další údaje,“ říká Dana Tomášková, ředitelka marketingu pro rezidentní segment v T-Mobile, a dodává: „Platbu lze provést jedním kliknutím. Pevně doufáme, že tak praktickou věc zákazníci rádi využijí.“

Jediné, co zájemci o tuto novinku potřebují, je chytrý telefon s aplikací pro mobilní bankovnictví (smartbanking), kterou klientům zajistí přímo jejich banka. V tuto chvíli ji nabízí např. Komerční banka, Raiffeisenbank. ČSOB a Era by měly spustit QR platbu v rámci svého smartbankingu v průběhu března. Využívá-li zákazník služby jiného ústavu, poskytnou mu informace přímo tam.

Samotná platba je velice snadná – stačí se přihlásit ve svém mobilním telefonu do aplikace pro mobilní bankovnictví a přes čtečku sejmout QR kód vytištěný přímo na faktuře či zobrazený v samoobsluze Můj T-Mobile. Data z kódu se naskenují do platebního příkazu, který klient jen zkontroluje a potvrdí. Tím je platební příkaz vytvořen.

Co je QR kód?

QR Code (neboli Quick Response Code) je v podstatě obdoba čárového kódu. Ten všichni známe z obalu na jakémkoli zboží. Místo známých čárek je však tento symbol sestaven z černo-bílých bloků, poskládaných do malého čtverce. Taková konstrukce umožňuje přenášet mnohem více informací – vejde se do něj až 7 tisíc číslic nebo text dlouhý přes 4 tisíce znaků.

Ačkoli dříve sloužil QR kód třeba k označení součástek ve výrobě automobilů, dnes ho právě díky chytrým telefonům lze využít i v rámci marketingu nebo reklamy. Nově ho tedy zákazníci mohou zaznamenat přímo v pravé dolní části faktury, kde bude viditelně označen.

Více informací na: www.t-mobile.cz/QR.

O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. K 30. září 2012 společnost obsluhovala 5,4 milionu mobilních zákazníků a zůstává tak jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem: vedle mobilních a fixních telekomunikačních služeb nabízí ICT služby a satelitní T-Mobile Televizi.

T-Mobile se dlouhodobě zaměřuje na kvalitu svých služeb. Nezávislé testy opakovaně potvrzují, že T-Mobile je leaderem v kvalitě jak v oblasti 2G a 3G (UMTS FDD) dat, tak i v případě hlasových služeb v síti GSM.

Od svého založení společnost klade důraz také na vynikající péči o své zákazníky a korektní chování k obchodním partnerům, zaměstnancům a životnímu prostředí. T-Mobile je mimo jiné držitelem ocenění Zaměstnavatel roku
i desetiletí, Firma roku: Rovné příležitosti či ceny Via Bona za zapojování zaměstnanců do dárcovství a dobrovolnictví. V roce 2012 časopis World Finance vyhlásil T-Mobile Czech Republic Nejlepším mobilním operátorem ve východní Evropě.

T-Mobile je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom. Zákazníci díky mezinárodnímu zázemí mohou v zahraničí počítat s dostupností služeb, na něž jsou zvyklí z domova, či využít jednotné a velmi výhodné ceny za volání.

Další informace o společnosti: www.t-press.cz nebo www.t-mobile.cz.