Pilulka pokračuje v expanzi. Největší česká online lékárna vstoupila do Rakouska

Skupina Pilulka, provozující největší českou online lékárnu, vstoupila na rakouský trh pod názvem Pilulka.at. V Rakousku plánuje oslovit více jak 4 miliony domácností a stát se synonymem lékárny v telefonu.

„Chceme být velmi rychle mezi třemi největšími online lékárnami na tamním trhu.

Naše záměry však sahají mnohem dále – chceme rozvíjet obor lékárenství více k prevenci a péči o zdraví a přinést zákazníkům služby, které na rakouském trhu dnes nejsou,“ říká Martin Kasa, člen představenstva skupiny Pilulka.

Rakouské lékárenství je velmi konzervativní a nereflektuje požadavky moderně smýšlejících zákazníků. Přeregulovanost trhu vede k tomu, že rakouskému online lékárenství dominují zahraniční subjekty, a to s podílem přes 90 %. Také Pilulka vstupuje na rakouský trh tímto hybridním modelem ‚think local, act global‘, jehož start jsme si úspěšně odzkoušeli již v Maďarsku,“ dodal Kasa.

Společně s Českou republikou, Slovenskem, Rumunskem a Maďarskem, se Rakousko stane pátou zemí, kde si zákazníci mohou nakoupit léky a vše pro zdravý životní styl z pohodlí domova od společnosti Pilulka.

„Zásilky z Pilulka.at budou expedovány z nově otevřené specializované lékárny v Olomouci, která zvládne odbavit více jak 7 000 objednávek denně. Rakušané si budou moci vybrat z nabídky 10 000 produktů skladem s rychlým doručením až ke dveřím. Postupně rakouským zákazníkům nabídneme plnohodnotnou nákupní aplikaci Pilulka a služby Pilulka Expres a Pilulka Boxy,” dodává Michal Hanáček, provozní ředitel Pilulky.

Celkový objem online nákupů na rakouském trhu v roce 2021 dosahoval 9,6 miliard eur s meziročním nárůstem o 20 %. Díky tomu se Rakousko stává velmi lukrativním trhem pro vstup nových hráčů. 

Díky dobré jazykové vybavenosti jsou rakouští spotřebitelé otevřeni novým značkám a nakupování na mezinárodních e-shopech je pro ně zcela přirozené.

Klíčem k úspěchu je důvěryhodnost, kvalita produktů a rychlost doručení, která je odměněna průměrnou e-shopovou objednávkou v hodnotě 60 eur na jeden nákupní košík.

Rakouští zákazníci se také stále více obrací na e-shopy s nákupem volně prodejných léků a doplňků stravy. Důvodem mohou být i stále zde panující přísná pravidla pro vstup do kamenných lékáren, kde jsou pacienti povinni nosit ochrannou FFP2 masku a do lékárny vstupují pouze v omezeném počtu. Naopak Pilulka.at nabízí pohodlný nákup 24/7 (24 hodin denně, 7 dnů v týdnu) z prostředí domova a diskrétní doručení až ke dveřím.

Skupina Pilulka je technologická firma, která od roku 2013 působí na českém, slovenském,

rumunském, maďarském a nově i rakouském trhu. Společnost založili bratři Kasové, kteří jsou považováni za jedny ze zakladatelů tuzemské e-commerce scény. Pilulka je provozovatel sítě kamenných lékáren a největší zásilkové lékárny v ČR a na Slovensku. 

Skupina dosáhla v roce 2021 celkových tržeb 3,6 mld. korun. Z toho konsolidované tržby Pilulka Lékárny a.s. dosáhly výše 2,4 miliardy korun při meziročním růstu 35 % a franšízová síť lékáren Pilulka pak utržila dalších 1,2 miliardy korun. Nejvíce se na tržbách skupiny podílel český online kanál s meziročním nárůstem o 61 %. Celá skupina Pilulka v ČR a v uvedených zemích Evropy zaměstnává přes 500 lidí. Cílem Pilulky je být lídrem v oboru a určovat nové trendy nejen v lékárenství 21. století.