Praha, 25. ledna 2022 – Prémiový retailer streetwearového oblečení a tenisek Footshop společně s Queens úspěšně zakončili další finanční rok s obratem přes 1 miliardu korun, provozním hospodářským výsledkem v kladných číslech a jen za Footshop odešlo k zákazníkům 455 tisíci objednávek. Letos se obě značky chtějí soustředit na navyšování zisku či otevírání nových kamenných prodejen.
Rok 2022 ve Footshopu v číslech:
- Footshop a Queens uzavřeli rok 2022 s obratem více než 1 miliarda korun
- 455 tisíc objednávek
- 261 tisíc prodaných párů tenisek
- e-shop Footshopu navštívilo celkem 30 milionu uživatelů
- překonání hranice 1,5 milionu fanoušků na sociálních sítích
- 102 tisíc zodpovězených e-mailových dotazů zákazníků
- kamenné prodejny v Praze, Bukurešti a Budapešti navštívilo 615 tisíc zákazníků
Celá e-commerce sféra si v roce 2022 prošla turbulentním děním. Streetwearový prodejce Footshop společně s přidruženým e-shopem Queens i navzdory tomu úspěšně zakončil další finanční období v pozitivních číslech, přičemž obrat díky téměř půl milionu odeslaných objednávek přesáhl jednu miliardu korun.
“I přesto, že se celý rok 2022 nesl v duchu komplikovaných geopolitických a makroekonomických událostí, budu na něj vzpomínat jako na úžasný rok historie Footshopu a Queens. Náš tým se zocelil a díky tomu jsme zlepšili spoustu vnitřních procesů ve firmě a celkově prošli výrazným progresem k lepšímu. Jedenáct let na trhu jsme pak na konci roku oslavili speciálním projektem, v rámci kterého malíř Martin Lukáč integroval naše logo do jedenácti unikátních obrazů, které jsme na týden vystavili v centru Prahy v Galerii Mánes, kam na otevírací vernisáž přišlo přes 500 návštěvníků. Všechny tyto momenty uplynulého roku, podpořené skvělými výsledky posledního kvartálu, nás všechny motivují pokračovat v dobré práci.” komentuje uplynulý rok Peter Hajduček, zakladatel a CEO Footshopu.
Plán na 2023: Růst zisku, počtu kamenných poboček a vlastní produkce oblečení
V roce 2023 má Footshop v plánu zvýšit svůj obrat na e-shopu nejméně o 10 %, v případě Queens o 35 %. Cílem je podle Hajdučka pokračovat ve zvyšování ziskovosti obou obchodů. Soustředit se chce také na otevírání nových kamenných prodejen. Queens se rozhlíží po vhodné kamenné pobočce v Praze, Footshop má zájem otevřít kamenný obchod v Polsku a Slovensku.
Vedle toho má letos v plánu nadále upevňovat svou pozici prémiového prodejce limitovaných značek oblečení, tenisek a těžce dostupných kolekcí. Skrze platformu Releases se o tuto sekci zboží se během 2022 zajímal 1 milion zákazníků. Footshop chce také zahájit vlastní produkci prémiového oblečení.
O Footshopu
Footshop je prémiový retailer streetwearového oblečení a tenisek, jehož součástí je od roku 2021 i online prodejce Queens. Působí na většině evropských trzích. Footshop v roce 2011 založil Peter Hajduček, který ho dosud vede. Aktuálně má Footshop tři kamenné prodejny v metropolích střední a východní Evropy. Zabývá se také podporou lokálních umělců, značek či zajímavých kreativních projektů.