AKA zvolila dámský tandem do svého vedení: P. Jankovičová a K. Hrubešová

Praha 26. 01. 2026 – Na mimořádné valné hromadě Asociace komunikačních agentur (AKA) byly zvoleny do vedení této profesní asociace dvě ženy. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová a výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová. Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení a je připravena na společenské a technické změny, které celý kreativní průmysl čekají v dalších letech.

Obě představitelky mají za sebou rozmanitou a dlouholetou pracovní zkušenost v reklamním a mediálním průmyslu. 

Petra Jankovičová je spoluzakladatelkou a spolumajitelkou oceňované pražské agentury Triad. Tu také od jejího vzniku vedla deset let a z původně digitální agentury pomohla vybudovat full-servisovou agenturu zaměřenou na kreativu a strategii. Její řízení loni v dubnu předala Magdaléně Křížové v roli CEO a Petře Blažkové jako COO. V srpnu loňského roku se pak Jankovičová na čas postavila do čela marketingu start-upu Madmonq. Jankovičová už zároveň byla mezi lety 2020 a 2022 členkou prezidia AKA, kde se zaměřovala na etiku reklamy, udržitelnost a vztahy agentur s klienty. Petra komentuje svoje další působení v AKA: „Prioritou na následující období je z mého pohledu vytvoření silného hlasu, který podpoří odvětví jako důležitého pilíře ekonomiky v aktuálné složité fázi.“

Kateřina Hrubešová se pohybuje v reklamním a mediálním prostředí více než 25 let, zastávala pozice v reklamních a mediálních agenturách i v neziskovém sektoru. Původní profesí je novinářka se zaměřením na digitál a trendy v komunikaci. Posledních 14 let vedla profesní asociaci Sdružení pro internetový rozvoj.  Práce pro AKA je pro ni logickým vyvrcholením její profesní kariéry, kdy uplatní veškeré znalosti a manažerské zkušenosti z předchozích angažmá. „Moc děkuji všem členům AKA za důvěru, kterou mi dali a je to pro mě velký závazek do dalších let. Čekají nás nelehké roky, kdy se celý kreativní průmysl bude muset vypořádat s dopady černých labutí v podobě válečného konfliktu, ekonomické krize a  technologických změn, např. umělé inteligence.“

O AKA 

AKA je spolek, výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. O etické stan