25. 6. 2013, Praha – Nejnovější statistiky přístupů na web Annonce.cz dokumentují souboj značek Apple a Samsung za poslední rok. V podílu prohlížení stránek pomocí mobilních zařízení předstihly chytré telefony Samsungu iPhony, v tabletech naopak vítězí iPady od Applu. Celkový podíl přístupů na www.annonce.cz prostřednictvím mobilních zařízení se pak za poslední rok více než zdvojnásobil. Dokládají to data za období od 1. 5. do 15. 6. 2013. (TZ)
Nejčastěji se návštěvníci stránek www.annonce.cz připojovali pomocí chytrých telefonů od Samsungu (řady Galaxy). Ty tvořily plnou pětinu ze všech 196 055 zobrazení webu prostřednictvím mobilních zařízení. iPhone jako loňský lídr statistik zůstal s 11 % všech mobilních přístupů druhý mezi chytrými telefony a třetí v mobilních zařízeních celkově. Mezi tablety pak byly nejužívanější iPady od Apple s podílem více než 16 % všech mobilních přístupů a druhé místo s velkým odstupem patřilo tabletům Samsungu (4 %).
Samsung stahuje Apple
Z hlediska značek byly nejužívanějšími mobilními zařízeními výrobky Applu, následované Samsungem. Dobře si vedly i výrobky Sony Ericsson, které potvrdily třetí pozici před mobilními zařízeními HTC a Nokií na pátém místě. Největším skokanem v četnosti užívání za poslední rok byla v případě prohlížení stránek Annonce.cz značka Samsung, která mocně stahuje Apple, z hlediska konkrétních zařízení však nejvýrazněji posílil iPad od Apple.
Prohlížení webu Annonce.cz v mobilech a tabletech se zdvojnásobilo
Data z výzkumu za uvedené období také ukázala, že podíl mobilních zařízení na celkovém zobrazení internetových stránek ANNONCE se více než zdvojnásobil – z loňských 3,8 % vzrostl na 8,3 %.
„Údaje ilustrují raketový rozmach segmentu mobilních zařízení, jejich stále vyšší popularitu u uživatelů internetu i skokový vývoj datových tarifů operátorů za poslední rok. Svědčí to ale také o mimořádné dynamice našich uživatelů, neboť podíl zobrazení všech webových stránek pomocí mobilních zařízení činí v ČR podle studie gemiusAudience v průměru jen 6,4 %,“ komentuje údaje ředitel digitálních a tištěných médií ANNONCE Michael Matyáš.
Infografika na druhé straně.
2011
-
Apple
-
Samsung
-
HTC
-
Nokia
-
Sony Ericsson
2012
-
Apple
-
Samsung
-
Sony Ericsson
-
Nokia
-
HTC
2013
-
Apple
-
Samsung
-
Sony Ericsson
-
HTC
-
Nokia
Podíl mobilních přístupů na celkovém zobrazení Annonce.cz
2011
0,95 %
2012
3,8 %
2013
8,3 %
O společnosti ANNONCE, www.annonce.cz
ANNONCEa.s. je tradiční česká společnost zabývající se poskytováním a zprostředkováním služeb a obchodu svým zákazníkům. ANNONCE byla založena v březnu roku 1990 jako tištěné médium, ve kterém byly prezentovány inzeráty. V dnešní době tištěné médium vychází čtyřikrát týdně ve třech různých dílech a týdenní náklad se pohybuje okolo 100 – 110 tisíc výtisků. Jen v roce 2011 ANNONCE otiskla 2,125 milionů inzerátů. Online verze ANNONCE vznikla v roce 1997 a od té doby má téměř 300 tisíc registrovaných uživatelů a okolo 350 tisíc reálných uživatelů za měsíc. Denně ANNONCE v průměru publikuje 250 tisíc inzerátů. Z toho například jen reality tvoří 80 tisíc, dalšími početnými a hojně využívanými rubrikami jsou Práce, Auto-moto a Seznamka.