Češi si oblíbili úsporné mobilní klimatizace a ventilátory

Praha, 8. července 2013 – Z interních průzkumů Electro Worldu, předního tuzemského prodejce elektroniky, vyplynulo, že pokud vysoké teploty přetrvávají déle než jeden týden, rostou v České republice prodeje ventilátorů a klimatizací. A to o 50 až 100 %, v extrémních vlnách veder dokonce o více než 270 % oproti teplotně průměrnému létu. Dále bylo z průzkumu zjištěno, že zákazníci dávají nově přednost dražším modelům, které jsou energeticky úsporné a mají nízké provozní náklady. (TZ)

„Zákazníci Electro Worldu kupují častěji ventilátory než klimatizace, zejména díky snazší manipulaci a jednodušší instalaci,“ říká Martin Kameníček, Sales Manager MDA & SDA CZ/SK ve společnosti Electro World a dodává: „Donedávna platilo, že provoz klimatizace je finančně náročný. Nyní jsou však již i v tomto segmentu k dostání také energeticky úsporné druhy, které výrazně šetří spotřebu elektrické energie. Našim zákazníkům tak doporučujeme, aby se před nákupem klimatizace zajímali zejména o užitné vlastnosti a nikoliv jen o cenu.“

V Electro Worldu naleznete široký výběr obou těchto výrobků a navíc Vám poradí, jak klimatizaci vybrat či nastavit. Je dobré také zvážit, že některé ventilátory spotřebovávají méně energie, vzduch v místnosti ale pouze víří. Naproti tomu klimatizace místnost ochlazují, avšak často nelze je přenášet mezi místnostmi. Tento problém pomohou vyřešit mobilní klimatizace, které jsou finančně dostupné, nenáročné na instalaci a navíc mají i několik funkcí v jednom – například chlazení, zvlhčování či zabudovanou samostatnou funkci ventilátoru.

Ať už si pořídíte ventilátor, klimatizaci, či jejich kombinaci nezapomínejte na pravidelnou údržbu. „Doporučujeme přístroje minimálně dvakrát ročně, nejlépe na podzim a na jaře, důkladně vyčistit, postačí otřít mokrým hadrem. U klimatizace je dobré vyměnit také filtry,“ radí Martin Kameníček z Electro Worldu a dodává: „Mnozí z nás si bez ochlazujících přístrojů nedovedou představit léto, měli bychom však dbát na jejich správné nastavení. Je obecně doporučováno nastavovat klimatizaci na maximálně o 5 stupňů méně oproti venkovní teplotě. Dále není dobré sedět delší dobu přímo v průvanu z vývodu klimatizace či u zapnutého větráku“.

Základních rady, jak správně používat klimatizaci podle Electro Worldu:

  • Pravidelně ochlazující přístroje udržujte – otírejte z nich prach, případně vyměňujte filtry.

  • Teplotu nastavujte o maximálně 5 stupňů nižší, než je ta venkovní.

  • Neseďte příliš blízko vývodu klimatizace a nesetrvávejte v průvanu z větráků.

  • I když je v místnosti chladněji, pijte dostatek tekutin.

Vyzkoušejte například klimatizaci KCC 267ES, která vyniká svou elegancí, nízkou spotřebou a poskytuje příjemný chlad. Není nutná jakákoliv instalace, stačí mít k dispozici elektrickou zásuvku a připojit hadici.  Tato klimatizace je vhodná pro místnosti o rozměrech 20-25m ². Má nízkou spotřebu a je velice spolehlivá. Orientační cena v Electro Worldu 9 499 Kč.

Pokud se přeci jen nemůžete rozhodnout, zda zvolit klimatizaci nebo ventilátor, dobře poslouží výrobek Sencor SAC MT1210CH s LED displejem, omyvatelnými filtry, čtyřmi nastavitelnými rychlostmi a hlavně s různými režimy provozu – chlazením, vytápěním, odvlhčováním či funkcí samostatného ventilátoru. Orientační cena v Electro Worldu 8 898 Kč.

O Electro Worldu

Electro World je jedním z největších evropských a lokálních řetězců zaměřených na prodej elektroniky a elektrospotřebičů. Na domácí trh vstoupil v roce 2002 a v současnosti je pod touto značkou otevřeno v České republice a na Slovensku již 27 prodejen. Electro World je od začátku vstupu na náš trh jedním z lídrů maloobchodu s elektrem a ročně v jeho obchodech nakupují milióny zákazníků.

Electro World patří do nadnárodní skupiny Dixons Retail, světově známé společnosti specializované na elektrické spotřebiče. Vedle značky Electro World patří do Dixons také tradiční prodejny jako PC World, Currys a Dixons.co.uk ve Velké Británii a Irsku, Elkjøp v severní Evropě, UniEuro v Itálii, Kotsovolos a Electro World v Řecku, Electro World v Turecku, PC City ve Francii a Itálii nebo internetový obchod Pixmania.com po celé Evropě. V současné době provozuje Dixons Retail ve 28 zemích více než 1.300 klasických či internetových obchodů a zaměstnává téměř 40.000 osob. V obchodech patřících do skupiny Dixons Retail každoročně nakupuje přes 100 miliónů zákazníků.