Společnosti IBM a UniCredit navázaly strategické partnerství, týká se i České republiky

Armonk, stát New York, a Milán, Itálie, 18. července 2013 – Společnosti IBM a UniCredit navazují strategické partnerství vedoucí k zásadní změně IT infrastruktury společnosti UniCredit. Změny se budou týkat aktivit v oblasti komerčního i soukromého bankovnictví UniCredit po celé Evropě. Smlouva na příštích deset let má hodnotu čtyř miliard dolarů. (TZ)

Díky transformaci dosáhne UniCredit výrazně vyšší efektivity a flexibility založené na zavádění nových modelů poskytovaných služeb a na cloudové infrastruktuře datových center. Díky tomu budou mít zákazníci společnosti UniCredit přístup k novým a inovativním službám, které splňují rostoucí nároky na sofistikované finanční služby v Evropě.

Partnerství zahrnuje založení společného podniku mezi UniCredit Business Integrated Solutions (globální servisní společností UniCredit) a IBM, se zaměstnanci obou společností pracujících v Itálii, Německu, Rakousku, Slovensku a v České republice. Kombinace nejmodernějších postupů z oblasti informačních technologií a bankovnictví činí z nové společnosti ideálního hráče pro přetvoření celého sektoru v Evropě. Podle dohody bude nová společnost nabízet a dodávat služby v oblasti IT infrastruktury nejen společnosti UniCredit, ale také dalším institucím.

Základem nového partnerství jsou inovace. IBM a UniCredit založí centrum tvorby hodnot (Value Creation Center) s cílem podpořit inovace pro kontinuální poskytování nadstandardních služeb a podporu činnosti klientů. Centrum bude monitorovat trendy v bankovnictví a IT průmyslu a identifikovat revoluční technologie, které mohou být okamžitě začleněny do infrastruktury společnosti UniCredit.

Cloudoví analytici pomohou skupině UniCredit lépe předvídat a porozumět dění na finančních trzích, spravovat investice a poskytovat ta nejinovativnější zákaznická řešení.

„Orientace společnosti UniCredit na inovace odráží změny v motivaci na trhu,“ říká Eric Clementi, viceprezident IBM Global Technology Services, a dodává: „Moderně smýšlející organizace, jako je UniCredit, se při rozhodování o poskytování služeb posunuly od základních potřeb jako je snižování nákladů k obchodním výsledkům vyššího řádu, například k růstu, konkurenční výhodě a samozřejmě k inovacím.“

Velké organizace, které jsou lídry na světovém trhu, volí partnerství s IBM proto, aby získaly přístup k nejvyspělejším inovativním technologiím, které jim pomáhají v dosažení nezbytných schopností a expertízy. Podle studie IBM Center for Applied Insights nazvané „Proč jsou strategie partnerství důležité“ („Why partnering strategies matter“), která oslovila více než 1300 předních představitelů v obchodním a IT světě, vykazují společnosti, které zmodernizovaly svůj přístup, mnohem lepší výsledky v mnoha finančních ukazatelích, včetně tržeb a růstu hrubého zisku.

Originální tiskovou zprávu v angličtině najdete zde.

Infografiku k tématu si můžete stáhnout zde.