Zájem o outdoor v posledních letech raketově roste, říká šéf INTERSPORTU

Praha, 5. června – Češi rádi tráví čas v přírodě, a tak není divu, že s příchodem hezkého počasí narůstají prodeje outdoorového sortimentu. „V posledních několika letech vidíme významný nárůst segmentu outdooru,“ říká ředitel českého INTERSPORTU, Miroslav Kopřiva. Podle něj současné ekonomické předpovědi naznačují, že si letos řada Čechů odpustí letní dovolenou a vyrazí raději do přírody v tuzemsku. 

Turistika je v průzkumech dlouhodobě jedním z nejoblíbenějších způsobů trávení volného času. Je na druhé příčce hned po cyklistice a data ukazují, že se jí pravidelně věnuje asi 22 % Čechů. Není proto divu, že vzhledem k současné nejisté ekonomické situaci plánuje mnoho českých rodin strávit volno objevováním naší přírody či pamětihodností. 

K aktivní dovolené neodmyslitelně patří i outdoorové oblečení a vybavení. Podle ředitele INTERSPORTU je největší zájem o tento sortiment přibližně od května do října. Potvrzuje také vyšší poptávku: „Prodeje outdoorového segmentu rostou dlouhodobě, ale razantně se zvýšily zejména v roce 2021, kdy oproti předchozímu období narostly prodeje outdoor textilu až o 40 %, na což měla dozajista vliv i pandemická opatření. Lidé se začali více věnovat venkovním aktivitám, a tak jsme zaznamenali velký zájem především o zboží outdoorové, ale velká poptávka byla i po kolech.“ Zároveň doplňuje, že trend trávit volný čas v přírodě stále přetrvává a postupně roste, ačkoliv už ne tak rychle jako během pandemie.

Jsou ale Češi stále ochotni do outdoorového vybavení investovat? Podle Miroslava Kopřivy, ředitele INTERSPORTU, ano. „Ačkoliv pozorujeme, že počet nákupů klesá a naši zákazníci si více rozmýšlí, za co své peníze utratí, sport stále táhne. Podle našich dat se totiž hodnota jednoho nákupu naopak zvýšila.“ Uvádí, že zákazník u nich za nákup outdoorové módy a vybavení utratí průměrně 1 200 korun v rámci jednoho nákupu, což je o téměř 20 % více než minulý rok.

INTERSPORT má ve své nabídce širokou škálu kvalitního outdoorového zboží prémiových značek, jako jsou McKinley, Ortovox nebo CMP, které outdooroví nadšenci určitě velmi dobře znají. „Za kvalitou produktů našich privátních značek si stojíme. Zvýšenou pozornost věnujeme zejména poměru cena vs. výkon. Za cenu zboží totiž chceme zákazníkům poskytnout co nejvyšší kvalitu materiálu i řemeslného zpracování,“ dodává na závěr Lucie Kuricová, marketingová manažerka společnosti INTERSPORT.

www.intersport.cz

O společnosti: 

Prodejny INTERSPORT v České republice jsou součástí obchodní organizace INTERSPORT Austria. V současné době provozují celkem 38 prodejen a zaměstnávají ke 400 zaměstnancům. 

Společnost nabízí oblečení a obuv na sport i pro volný čas. S výběrem sportovního vybavení vždy pomohou odborní poradci, kteří jsou často sami nadšenými sportovci. Prodejny navíc nabízí službu servisu sportovního vybavení jako je oprava kol nebo seřízení lyží.