V roce ekonomických potíží vzrostly tržby společnosti carVertical o 30 %

Zatímco se firmy v roce 2022 potýkaly s problémy způsobenými vysokou inflací, rostoucími úrokovými sazbami a válkou na Ukrajině, poskytovateli historie vozidel carVertical se podařilo vykázat růst. Společnost v roce 2022 zaznamenala rekordní tržby ve výši 23,3 milionu eur, což činí o 30 % více než 17,7 milionu eur v roce 2021.

Jedním z velmi úspěšných a hlavních trhů, na kterém společnost carVertical každým rokem dosahuje lepších výsledků, je Česká republika.

„V roce 2022 jsme v České republice vyrostli téměř o 14 %. Přestože se snažíme do konce roku 2023 etablovat ve více než 30 zemích, náš tým bude i nadále zlepšovat produkty pro české uživatele,“ vysvětluje Rokas Medonis, generální ředitel společnosti carVertical.

Výzvy trhu s ojetými vozy a posun k B2B

Rok 2022 byl plný náhlých změn a růst v jednotlivých odvětvích zpomalil. Podle serveru Novinky.cz se loni prodej ojetých vozů v České republice propadl o 10,4 %. Současná situace je sice stále na hony vzdálená té dřívější, ale trh by se měl pomalu vracet do normálu.

„Ačkoli naše tržby v roce 2022 vzrostly o 30 %, věřím, že jsme mohli růst ještě víc. Události ve světě, jako je válka na Ukrajině, ale měly na prodeje ojetých vozů, především v Evropě, značný dopad. Nabídka ojetých vozidel je sice stále malá, ale koncem roku by se situace na trhu měla začít pomalu zlepšovat,“ pokračuje Medonis.

Společnost carVertical byla doposud známá především jako B2C společnost. To se ale v posledních letech začalo měnit, protože rozšířila své aktivity v segmentu B2B. Tento posun přinesl v roce 2022 skvělé výsledky – podíl prodejů B2B vzrostl za rok o 79 %, což znamená velký potenciál do budoucna.

Nové zdroje dat a nová zpráva pro ještě kvalitnější služby

Kvalita služeb společnosti carVertical ve velké míře závisí na přístupu k automobilovým datům. Společnost v roce 2022 přidala nové zdroje dat. Nyní pracuje s více než 1 000 zdrojů dat od pojišťoven, národních registrů, orgánů činným v trestním řízení a dalších institucí a soukromých subjektů.

V loňském roce vstoupila společnost carVertical na několik nových trhů, začala nabízet přehledy historie motocyklů a pustila se do práce na funkcích, které v posledních měsících začaly spatřovat světlo světa.

Pravděpodobně nejdůležitější z nich je výrazně přepracovaná zpráva carVertical, kterou jsme modernizovali s cílem zlepšit její srozumitelnost. S novou zprávou přijdou také nové funkce, které přinesou ještě více užitečných informací pro kupující a prodejce ojetých vozů.

Stáváme se ekosystémem

Úspěšný finanční rok společnosti carVertical a ambiciózní plány do budoucna vedly k náboru mnoha nových zaměstnanců. Tým se rozrostl z 36 zaměstnanců v roce 2021 na 76 v roce 2022. Nyní má společnost více než 100 zaměstnanců.

„Už nejsme startup o 30 lidech. Neustále určujeme nové globální standardy v oblasti dat o automobilech a stali jsme se vizionáři trhu. Každým dalším čtvrtletím má naše firma pevnější pozici,“ říká Medonis.

Přestože globální problémy, kterým firmy čelí, ani v průběhu letošního roku nejspíše nezmizí, generální ředitel společnosti carVertical to vidí optimisticky. Podle něj první čtvrtletí roku 2023 naznačuje, že společnost bude i nadále růst a do konce roku by měla dosáhnout tržeb minimálně 30 milionů eur.

„V průběhu loňského roku jsme se dozvěděli mnoho o našich zákaznících a jejich potřebách, zvycích a nejistotách. Byla to zkušenost, která nám otevřela oči a dodala naší firmě dlouhodobou vizi. Chceme se stát ekosystémem, který sahá daleko za hranice kontroly historie vozidel,“ dodává Medonis.