Praha, 23. června 2023 – Agentura CzechTrade ve spolupráci s německým Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME) již jako tradičně uspořádala největší tuzemské setkání českých výrobců s německými nákupčími Sourcing Day Tschechien. Celkem 56 českých firem jednalo o vzájemné spolupráci a konkrétních kooperačních nabídkách ve Vědeckotechnickém parku v Plzni. Agentura CzechTrade shromáždila poptávky od zahraničních firem a vybrala české dodavatele „na míru“ německým zákazníkům.
Na akci Sourcing Day Tschechien proběhlo celkem 135 jednání o potenciální obchodní spolupráci, kterých se zúčastnilo 56 českých firem. Z německé strany vyjádřilo zájem o nové dodavatele 29 nákupčích, nakonec se do Plzně osobně dostavilo 8 z nich. Firmy hledaly příležitosti v široké škále oborů, od strojírenství přes elektroniku až po průmyslovou automatizaci či designové a logistické služby.
Tuzemské firmy se akce pravidelně účastní především kvůli přítomnosti německých nákupčích, se kterými běžně nemají možnost se sejít. „Čeští zájemci o export mají příležitost hovořit přímo s nákupčími významných německých firem o konkrétních kooperačních nabídkách. Klíčovou roli v těchto česko-německých obchodních interakcích zastávají pracovníci zahraničních kanceláří CzechTrade, kteří pro české firmy cíleně vyhledávají zákazníky,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade. Nové příležitosti lze hledat například na veletrzích, networkingových akcích a konferencích, kde konkrétního nákupčího daná zahraniční kancelář osloví a nasměruje jeho zájmy na české firmy.
Čeští exportéři si na akci chválí zejména možnost setkat se se zástupci německých firem v České republice. Vítají rovněž pomoc s přípravou na jednání, asistenci v jejich průběhu a následnou komunikaci. „Výběr tuzemských firem přizpůsobujeme na míru německým nákupčím, aby jejich následná komunikace byla co nejjednodušší, nejefektivnější a nejúspěšnější. Celý proces funguje tak, že po jednání na Sourcing Day Tschechien a vyhodnocení dodavatelských dotazníků nákupčími budou vybrané české společnosti přizvány ke konkrétním termínovaným jednáním,“ vysvětluje Radomil Doležal.
Zahraniční firmy také oceňují znalosti pracovníků CzechTrade v oblasti výrobně-servisního potenciálu České republiky, flexibilitu při organizaci akce, odesílání vzorků získaných během jednání, možnost návštěvy podniků nebo i pomoc s ubytováním a tlumočením.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 26 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 64 zemích na pěti kontinentech.www.czechtrade.cz