LG OLED TV: Deset let na vrcholu

28. června – Společnost LG je oceňována za své vedoucí postavení a pokračující dominanci na trhu OLED televizorů. Technologie LG OLED, která letos oslavuje deset let dokonalosti a zlepšování zákaznických zkušeností, zůstává i nadále nejlepší volbou v segmentu prémiových televizorů díky nebývalé flexibilitě a tenkému profilu zařízení i bezkonkurenčnímu kontrastu, který umožňuje zobrazení dokonalé černé a věrné provedení barev. 

Podle společnosti Omdia, která se zabývá průzkumem trhu, se společnost LG v prvním čtvrtletí roku 2023 s výrazným náskokem umístila na prvním místě na trhu OLED televizorů, přičemž podle počtu celkových dodávek si nárokuje přibližně 60 procent trhu. 

OLED televizory LG se aktuálně prodávají ve více než 130 zemích, což z nich dělá nejrozšířenější OLED televizory na světě. V loňském roce přesáhly kumulované celkové dodávky OLED televizorů LG (od jejich prvního uvedení na trh v roce 2013) 15 milionů kusů.

V prvním čtvrtletí navíc nabídka společnosti LG představovala více než 70 procent trhu s mimořádně velkými OLED televizory (úhlopříčka 70 palců a více). Společnost také posiluje svou pozici v segmentu ultra velkých prémiových televizorů pomocí špičkových zařízení, jako je 97palcový televizor LG SIGNATURE OLED M (model M3), který je prvním spotřebitelským televizorem na světě s bezdrátovým řešením schopným přenášet v reálném čase obraz a zvuk až v kvalitě 4K a frekvenci 120Hz. 

Celkové dodávky OLED televizorů a LCD televizorů LG v prvním čtvrtletí dosáhly objemu 5 484 200 kusů, přičemž OLED televizory tvoří 738 000 kusů z tohoto počtu. Společnost LG dále podle tržeb v prvním čtvrtletí 2023 vlastnila 17,1% podíl na celosvětovém trhu s televizory.1

Podíl společnosti na celosvětovém trhu s televizory v tomto čtvrtletí mírně poklesl v porovnání se stejným obdobím v roce 2022. Je to způsobeno především slábnoucí globální poptávkou a větším zaměřením společnosti LG na řízení rizik akcií. Prodeje OLED televizorů LG však zůstaly silné a představovaly více než 30 procent celkových prodejů televizorů společnosti v prvním čtvrtletí roku 2023. 

Mezitím celkové celosvětové dodávky televizorů v prvním čtvrtletí dosáhly 46,52 milionů kusů, což je nejnižší číslo zaznamenané od stejného období v roce 2009. Společnost Omdia však očekává oživení v druhé polovině roku 2023 a předpovídá, že dodávky do konce roku dosáhnou počtu 205,51 milionů kusů, což je mírný nárůst oproti loňskému roku.

Očekává se také vzestup segmentu OLED televizorů. Společnost Omdia předpokládá, že OLED televizory budou dle tržeb1 na konci roku zaujímat 46,1 % trhu prémiových televizorů (s cenou 1500 dolarů a více), což by znamenalo nárůst o 10 % oproti roku 2022 (36,7 % podílu na trhu). Očekávání rychlého nárůstu segmentu OLED televizorů je důsledkem toho, že do této oblasti v posledních letech vstoupilo více značek.2

Společnost LG nabízí stále rozmanitější portfolio OLED televizorů s různými velikostmi obrazovky (od 42 do 97 palců), možnostmi rozlišení 8K a 4K a výrazným designem. OLED televizory LG se mohou pochlubit také řadou praktických funkcí vylepšujících obraz a poskytujících jedinečný uživatelský zážitek i možnost ponoření se do sledovaného obsahu na zcela nové úrovni. 

Nabídka prémiových OLED televizorů LG zahrnuje také řadu LG OLED evo, která nabízí jasnější a živější obraz či obrazovky LG Lifestyle Screen, které spojují ohromující kvalitu obrazu s výrazným designem a dodají každému prostoru nádech kultivovanosti. V letošním roce také společnost LG rozšíří dostupnost zařízení LG OLED Objet Collection Posé, které je součástí produktové rodiny Lifestyle Screen, do celkem 40 zemí světa. 

Na každoročním udílení cen CES Innovation Awards získávají OLED televizory LG ocenění již 11 let v řadě3 a získaly také velkou chválu od hlavních publikací, včetně několika titulů „Nejlepší TV roku“ a nesčetných tvrzení, že některý z OLED modelů je „nejlepším televizorem, jaký jsem kdy recenzoval“, „skutečný zázrak“ a „král televizorů“.  

Společnost LG v posledním desetiletí neúnavně pracuje na realizaci obrovského potenciálu OLED technologie. V návaznosti na dosažené úspěchy bude společnost v příští dekádě pokračovat v tvorbě inovací a zkoumat další téměř neomezené možnosti, které její technologie s vlastním osvětlením nabízí a bude tak svým zákazníkům poskytovat stále větší hodnotu. 

Oficiální stránky LG nabídnou zákazníkům řadu benefitů

Společnost LG pro své zákazníky nabízí také řadu benefitů v případě, kdy si elektroniku či spotřebič zakoupí na oficiálních stránkách LG.cz. Pro první nákup je pro všechny zájemce přichystána 10% sleva, k tomu je pro všechny velké spotřebiče a elektroniku doprava a instalace zcela zdarma, v případě zájmu je možné také odvézt starý spotřebič. Produkty je možné nakoupit také na splátky s pevnou úrokovou sazbou. Bonusem jsou pravidelné akční nabídky dostupné pouze na oficiálních stránkách LG.cz.

# # #1 Příjmy z prodeje dodavatelům a maloobchodníkům.
2 K roku 2022 dodávalo OLED televizory celkem 21 společností (LG, Skyworth, Konka, Changhong, Panasonic, Vestel, Loewe, Grundig, Metz, Philips, Bang & Olufsen, Sony, Toshiba, Hisense, Funai, Vizio, Sharp, Xiaomi, Huawei, JVC, Samsung.)
3 Od roku 2013 do roku 2023.