Display inzerce v létě poklesla, zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 411 milionů korun

V červenci 2013 využili zadavatelé internetové display reklamy reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 411 milionů korun. Došlo tak k 33% poklesu oproti minulému měsíci. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Údaje z monitoringu internetové display reklamy uvádějí, že zadavatelé využili v červenci roku 2013 bannerovou reklamu v hodnotě 411 milionů korun, což je téměř o 204 milionů méně než v červnu. Meziroční srovnání je však příznivější – oproti červenci 2012 letos výdaje vzrostly o 13 %.

Největším zadavatelem byl znovu internetový obchodník Internet Mall, který v červenci využil reklamní prostor v hodnotě 25,4 milionů korun. Na druhém místě byla v červenci mezi zadavateli společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 20,1 milionů korun a třetím největším zadavatelem byla společnost Invia.cz s inzercí v celkové hodnotě 9,7 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v červenci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 372 milionů korun.

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (červenec 2013)

Cena (červen 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

148 896 000 Kč

249 884 000 Kč

-40%

Centrum Holdings

82 508 000 Kč

105 667 000 Kč

-22%

MAFRA

52 095 000 Kč

78 003 000 Kč

-33%

Mladá fronta

19 368 000 Kč

26 683 000 Kč

-27%

Allegro AdMarket

16 067 000 Kč

22 888 000 Kč

-30%

Ringier Axel Springer

14 357 000 Kč

22 299 000 Kč

-36%

AdActive.cz

13 361 000 Kč

25 562 000 Kč

-48%

CET 21

11 758 000 Kč

11 049 000 Kč

6%

Impression Media

7 708 000 Kč

12 041 000 Kč

-36%

Business Media

6 015 000 Kč

6 697 000 Kč

-10%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 06-07/2013

Doplňující informace:

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.