Druhý ročník Festivalu mediálního vzdělávání začíná už zítra. Na jednom místě se potkají všichni významní aktéři věnující se mediální gramotnosti

Praha, 14. srpna 2023 – Inspirativní setkání, sdílení zkušeností, zajímavé přednášky a praktické semináře nabízí Seznam.cz ve spolupráci s partnerskými vzdělávacími platformami v rámci druhého ročníku Festivalu mediálního vzdělávání. Ten se uskuteční od úterý 15. do čtvrtka 17. srpna na pražském Gymnáziu Na Zatlance a je určený všem, kteří se věnují nebo v budoucnu chtějí věnovat mediálnímu vzdělávání. Hlavními účastníky jsou knihovníci a učitelé z celé republiky, kapacita 80 míst je zcela naplněna. 

Festival mediálního vzdělávání, který letos získal akreditaci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, je jedinečnou akcí svého druhu v České republice, kdy se na jednom místě sejdou všichni významní tuzemští aktéři zabývající se mediálním vzděláváním. Účastníci festivalu mají možnost vyzkoušet si formou ukázkových lekcí metodické postupy lektorů a organizací věnujících se výuce žáků, pedagogů, seniorů a dalších skupin. V nabídce je 36 lekcí, během kterých se zájemci naučí rozlišovat mezi kvalitními zdroji a fake news, zaměří se na sociální síť TikTok a její vliv na dospívající, zjistí, jak na školní podcast, nebo si projdou metodickou koncepci pěti klíčových otázek, které rozvíjí schopnost kritického myšlení. Součástí festivalového programu jsou také návštěvy redakcí České televize, Českého rozhlasu, Seznam Zprávy, ČTK a dalších. 

Účastníci za vstupné ve výši 2000 Kč získají neomezený přístup na všechny jimi vybrané workshopy, které během tří dnů Seznam.cz ve spolupráci s pražským Gymnáziem Na Zatlance pořádá. Mezi přednášejícími budou například organizace JSNS, Zvol si info, Faketicky, Wikimedia ČR, Konsent a řada učitelů, kteří se mediálnímu vzdělávání věnují. Inspiraci mohou účastníci najít i v metodikách připravených některými knihovnami. Odborným garantem celého festivalu je středoškolský a vysokoškolský pedagog Michal Kaderka. 

„Dlouhodobě se věnujeme zvyšování úrovně mediální gramotnosti. Sami se snažíme přinášet kvalitní a nezávislé zpravodajství a chceme veřejnosti ukázat, jak si ověřovat informace i zdroje, a zároveň apelovat i na její vlastní úsudek a kritické myšlení. Proto jsme v roce 2019 založili projekt Seznam se s médii, který je zaměřený na sdílení vzdělávacích metodik a postupů při výuce mediální gramotnosti. Projekt neustále rozvíjíme, proto jsme loni připravili pilotní ročník Festivalu mediálního vzdělávání,“ říká Radana Urbanová, CSR specialista ze společnosti Seznam.cz, a dodává: „V rámci pozitivní zpětné vazby od loňských účastníků, kdy byly v podstatě všechny workshopy vyhodnoceny jako přínosné, jsme se rozhodli pokračovat a uspořádat letos v létě druhý ročník festivalu.“ Každý z účastníků akce obdrží certifikát potvrzující absolvování Festivalu mediálního vzdělání.