Samsung navrhuje výrobky globálně a uzpůsobuje je místním podmínkám

Praha, 11. září 2013 – Společnost Samsung dodává každý den svým zákazníkům po celém světě miliony výrobků. Proto se snaží vyjít vstříc jejich různorodým kulturním a regionálním potřebám. Ať už jde o místní vkus, zvyky či preference, je Samsung přesvědčen, že pro vytvoření co nejlepšího zážitku je rozhodující pochopení a uspokojování místních potřeb. Z tohoto důvodu je lokalizace výrobků nesmírně důležitá, neboť společnosti Samsung umožňuje realizovat vytyčené cíle. (TZ)

Samsung na největším veletrhu spotřební elektroniky v Evropě – IFA 2013 – nastínil svou strategii,
s jejíž pomocí se chce do roku 2015 stát nejvýznamnější značkou domácích spotřebičů. Dokladem tohoto úsilí je meziroční nárůst o 14 % v oblasti digitálních spotřebičů. Jedním z tajemství tohoto úspěchu je rozsáhlý výzkum, který se snaží zjistit, jaký mají lidé k technologiím přístup a jak je používají. Poznatky získané v rámci tohoto výzkumu přinášejí informace o všem, co Samsung vytváří. Tedy jak přichází s výrobky a službami, tak aby byl náš život v domácnosti pohodlnější a šťastnější.

V loňském roce zřídil Samsung v San Jose, Londýně, Dillí, Singapuru a Pekingu pět laboratoří pro výzkum životního stylu, jejichž úkolem je předpovídat budoucí styl života a definovat příležitosti pro inovace. Tyto laboratoře nahlížejí za hranice produktového chování, aby odhalily budoucí potřeby
a hodnoty lidí v oblasti rodiny, práce, vzdělání a společenských a kulturních trendů.

Z toho výzkumu čerpá poznatky pět Týmů produktových inovací, které pomáhají produktovým divizím společnosti Samsung vyvíjet inovativní koncepce výrobků a řešení. Týmy produktových inovací, které se nacházejí na stejných místech jako laboratoře pro výzkum životního stylu, vytvářejí produktové koncepce, které předbíhají současnost o 18–24 měsíců.

Vývojový proces začíná dvou až čtyřměsíčním obdobím, ve kterém pracovníci vyrážejí do terénu, aby svým výzkumem zjistili, jakým pohledem se na svět dívá uživatel. Poté zaměstnanci diskutují
s nejlepšími mysliteli a návrháři na světě a vytvářejí, rozpracovávají a zdokonalují nápady, které přinesou největší inovační příležitosti. Nakonec týmy zformulují obchodní strategii a vytvoří koncepci produktu.

Tyto dvě divize doplňuje šest designových center v San Franciscu, Londýně, Dillí, Tokiu, Šanghaji
a Soulu, která s oceňovanou designérskou kompetencí pracují na realizaci výzkumných závěrů
a koncepcí. Tato činnost je součástí rozsáhlého výzkumného a vývojového úsilí společnosti Samsung, do něhož bylo v roce 2012 investováno 10,8 mld. dolarů a do kterého je zapojeno více než
60 000 zaměstnanců. Inovaci produktů se věnuje více než jeden ze čtyř pracovníků společnosti Samsung.

Několik příkladů, kdy Samsung přizpůsobil své výrobky specifickým požadavkům trhu.

Spojené státy | Chladnička s francouzskými dveřmi a automatem na perlivou vodu

  • V návaznosti na rostoucí poptávku po perlivé vodě ve Spojených státech představil Samsung chladničku, která vám po stisknutím tlačítka natočí sodovou vodu.

Bulharsko | Inteligentní trouba Samsung MC32F

  • Důležitou součástí místní stravy jsou jogurty, takže Samsung vyvinul troubu schopnou připravit během několika okamžiků dokonalý domácí jogurt.

Afrika

  • SafeSurge TV – na ochranu před častými proudovými rázy a výpadky elektřiny v tomto regionu vytvořil Samsung LED televizory se zvýšenou odolností.

  • Bezplatné satelitní TV – přímo do TV byly instalovány satelitní tunery, které divákům umožňují zdarma sledovat televizní programy v izolovaných oblastech bez možnosti kabelového připojení.

  • Chladničky Duracool – V případě výpadku proudu uchovají tyto speciálně izolované chladničky potraviny čerstvé po dobu osmi hodin.

Blízký východ | Samsung DVM Desert

  • Ke zvládání úmorného vedra s teplotami nad 40 C zkonstruoval Samsung klimatizační zařízení se speciálně vyvinutými kompresory.

Indie | Pračka Samsung Twin Top

  • Řada praček byla vybavena kolečky, aby se v případě výpadku daly snadno přesunout a připojit k alternativnímu zdroji energie nebo vody. Jsou také vybaveny speciálním umyvadlem pro ruční praní některých oděvů před plným pracím cyklem, jak je zde zvykem.

Čína | Monitor Fu Yun, TV Ji Xiang Fa F4280, TV Ru Yi Hong F5080

  • Štěstí zde přináší červená barva a číslo 8, takže čínská produktová řada zahrnuje počítačové monitory s červenými kryty a LED TV se stojánky ve tvaru číslice 8. Na zadní straně monitoru je také vyražen znak pro štěstí 福.

Korea | Chladnička Samsung Kimchi M9000

  • Korejci si téměř ke každému jídlu dávají kimči, pochoutku z kvašené zeleniny, takže Samsung vyvinul na zakázku chladničku, která zajišťuje správné proudění vzduchu a teplotu pro přípravu dokonalého kimči.

Čína a Korea | Klimatizační jednotka Q9000

  • Vzhledem k jednoznačně rostoucímu zájmu o výrobky s minimalistickým designem vyvinul Samsung elegantní ultratenkou samostatnou klimatizační jednotku, která dokonale vyhoví vkusu zákazníků oceňujícím vzhled výrobku.

Samsung se neustále snaží objevovat trendy a tužby, od nichž se odvíjejí potřeby zákazníků po celém světě. Více informací o výrobcích představených na veletrhu IFA 2013 získáte na stránkách www.samsungifa2013.com.