Dobré UX řeší problémy zákazníků dříve, než vzniknou, říká designér z Kiwi.com

Kiwi.com pořádá v Praze šestý user experience hackathon zaměřený na inovace v cestovním ruchu.

1. září  2023 – Kiwi.com, přední společnost v oblasti cestovních technologií, pořádá v Praze Global Travel Jam, již šestý hackathon zaměřený na User Experience (UX). Tentokrát se tato akce, která se už konala v Brně nebo Bratislavě a během covidových lockdownů také online v Záhřebu a Barceloně, zaměří na hledání inovativních řešení potřeb cestujících. Účastníci půjdou za typické archetypy cestovatelů a vytvoří prokreslené zákaznické persony jako „skupina přátel na rozlučce se svobodou“ nebo „starší, méně zkušení cestovatelé, kteří nejsou technicky zdatní“. Jejich konrétní, specifické potřeby a cíle se potom budou snažit během hackathonu vyřešit. 

„Každý hackathon je zaměřený na nové trendové téma – letos jsou to inovace, zatímco loni jsme se věnovali zjednodušování komplexních itinerářů a podpoře prozákaznického přístupu. Cílem Global Travel Jamu je umožnit UX profesionálům plně pochopit možnosti UX, dát jim prostor k zamyšlení a zažít na vlastní kůži přístup a prostředí UX týmu v Kiwi.com,“ říká Martin Jancík, Product Design Manager Kiwi.com.

Účastníci budou v týmech pracovat na řešeních, která zákazníkům dále usnadní cestování s Kiwi.com, s čímž jim pomůže zkušený interní tým UX designérů. Protože cílem společnosti je zprostředkovat zákazníkům neomezenou svobodu cestování, hraje UX stavějící zákazníka do středu každého rozhodnutí o produktu či službě v její strategii klíčovou roli. Aby se do tvorby produktů zapojovaly všechny týmy, je ve firmě zavedená organizační struktura, ve které na každé úrovni existují osoby odpovědné za produkt, design a vývoj a od samého počátku společně řeší jeho životaschopnost, proveditelnost a zaměření na uživatele.  

„Skvělé UX musí brát v potaz jedinečné potřeby zákazníků, poskytovat co nejjednoduší řešení problémů ještě, než vzniknou, a pomáhat lidem dosáhnout požadovaných výsledků. Vizí našeho týmu je přinášet inspiraci a inovace a každému cestujícímu na zajistit co nejsnažší používání našich služeb. S tím, jak se snažíme přizpůsobovat produkty zákazníkům s různými potřebami, roste ale i složitost našich řešení. Výzvy, kterým čelíme, tak vyžadují kreativnější myšlení a hlubší porozumění zákazníkům,“ vysvětluje Jancík.

Global Travel Jam se odehraje od 6. do 8. října v pražských kancelářích Kiwi.com a zúčastnit se ho mohou UX designéři a UX researcheři, kteří se zaregistrují na stránce globaltraveljam.com do 6. září 2023 a vyřeší úvodní výzvu. 

O Kiwi.com:

Kiwi.com je přední travel-tech společností se sídlem v České republice, která celosvětově zaměstnává více než 1200 lidí. Její unikátní algoritmus umožňuje uživatelům vyhledat lepší trasy i ceny, které ostatní vyhledávače nevidí. Denně Kiwi.com provádí několik miliard kontrol cen, a pokrývá tak 95 procent globální nabídky letů. Na Kiwi.com a jejích partnerských prodejních kanálech se denně odehrává přes 100 milionů vyhledávání a prodává se v průměru přes 80 tisíc sedadel v letadlech.