Digitalizaci táhnou banky a transformují se do technologických firem

Tempo digitalizace drží Česko díky bankovním službám v mobilu. Podle Indexu prosperity využívá internet banking 77 % Čechů. Digitalizace a automatizace přináší jednodušší postupy jak pro klienty, tak i pro samotné bankovní instituce, proto mají v bankovním sektoru prioritu. Česká spořitelna díky technologiím dokáže nabídnout personalizované služby. Tento a další trendy přispívají k dalšímu vývoji digitálních služeb banky, která stojí v čele digitalizace bankovního sektoru.

Digitální transformace největší české banky neodráží jen potřeby trhu, situaci v kyberbezpečnosti a tlak ČNB či řídících orgánů EU. Nároky klientů se zvyšují a služby je třeba neustále zdokonalovat. Česká spořitelna využívá nejnovější technologie, včetně umělé inteligence (AI), ke zvýšení vnitřní efektivity, zlepšení zážitku svých klientů a posunutí bankovnictví směrem k digitální budoucnosti. Technologie v České spořitelně umožňují to, co není v lidských silách dokázat pro miliony klientů. Jaké jsou aktuální trendy v digitalizaci banky?

  1. Hyper-personalizovaný přístup k zákazníkům

S více než 4,5 miliony klienty se Česká spořitelna stává jedním z průkopníků v oblasti hyper-personalizace. „Díky analýze obrovského množství dat a automatizaci procesů může banka nyní individuálně přistupovat ke každému klientovi. To znamená, že každý klient je obsluhován s ohledem na jeho unikátní historii, potřeby i touhy,“ shrnul aktuální přístup Pavel Běťák, IT Area Lead České spořitelny. 

  1. Detailní znalost vyžaduje AI 

Podle Pavla Běťáka dnes detailní znalost klienta vyžaduje umělou inteligenci. „Pokud chceme zákazníka dopodrobna poznat, bez AI se neobejdeme. AI umožňuje bankovnictví identifikovat zájmy klientů a předvídat jejich budoucí potřeby. Tímto způsobem banka může nabídnout klientům relevantní bankovní služby a produkty,“ vysvětluje. 

  1. Simplifikace

Úlohou moderních bank by mělo být usnadnění finančního života klientů a poskytování centrálního místa pro správu osobních financí, spoření, investic nebo pojištění. „Jsme přesvědčení o tom, že klienti nechtějí mít mobil plný různých aplikací, ale chtějí mít okamžitý přehled o stavu svých financích, produktech a možnostech. A to na klik. Chytrá banka může být jednoduše centrálním místem celého finančního života klientů bez ohledu na to, zda všechny služby k tomu potřebné sama poskytuje. Moderní bankovnictví propojuje potřeby klienta s dalšími společnostmi a poskytovateli služeb,“ popisuje Pavel Běťák, co pojem „chytrá banka“ znamená.

  1. Rychlý vývoj produktů a služeb

Banky jsou dnes transformovány do technologických firem, neboť jen a pouze technologie umožňují vývoj produktů a doručení služeb klientům včas a ve správnou chvíli,“ říká Pavel Běťák s tím, že klíčovou součástí technologické transformace je schopnost banky rychle uvádět na trh nové produkty a služby a nastavit k nim související interní procesy. Vedle vývoje nových funkcí ale musí zdokonalovat stávající nabídku, naslouchat potřebám klientů a aktivněji s nimi komunikovat.

  1. Kombinace metod ochrany

Banka vyvíjí bezpečnostní opatření, která chrání klienty, ale zároveň se snaží udržet vysokou míru pohodlí a snadné použitelnosti. Hesla postupně ustupují před moderními metodami ověřování identity a autorizace, jako jsou biometrie, vícefaktorová autorizace a další pro klienty komfortní a současně velmi spolehlivé způsoby ochrany jejich financí.

Česká spořitelna se rozhodla vzít vývoj produktů a služeb do vlastních rukou, což jí umožňuje udržovat kvalitu, rychlost a kontinuitu při představování nových produktů. Týmy vývojářů neustále rozšiřuje. Tato strategie ji staví do čela digitalizace bankovního sektoru. 

O IT České spořitelny:

Česká spořitelna má jedno z největších IT oddělení v Česku. Jejich řešení používají každý den miliony uživatelů, typickým příkladem je internetové bankovnictví a mobilní aplikace George. Česká spořitelna aktuálně zaměstnává přibližně 1500 specialistů v oboru a své IT týmy neustále rozšiřuje. V hodnotě investic do moderních technologií je v první pětce firem. Pod jednou střechou řeší všechny bankovní projekty end-to-end. Díky transformaci na agilní způsob práce v roce 2018 jsou jednotlivé profese v byznysových a technických týmech úzce propojené. Autonomní týmy využívají kombinaci fyzické blízkosti a remote spolupráce. Týmy pracují s jednotným systémem, který pokryje více funkcí. V rámci konsolidace a optimalizace IT se daří IT zjednodušit infrastrukturu, rozložit monolitické systémy a zlepšit jejich komunikaci. Česká spořitelna se učí od startupů a obohacuje banku o inovace z jejich prostředí. Snaží se využívat technologie, které jsou svým designem udržitelné, moderní, efektivní a díky nimž lze snížit spotřebu energií a uhlíkovou stopu. Více informací najdete na: https://kariera.csas.cz/cs/o-praci/it a https://ittrendy.cz.