Letní pokles display inzerce v srpnu pokračoval, zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 392 milionů

Srpen 2013 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení dalšího poklesu. Zadavatelé tentokrát využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 392 milionů korun, což představuje 5% pokles oproti minulému měsíci. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Z monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v srpnu 2013 využili zadavatelé srovnatelný reklamní prostor jako loni ve stejném měsíci. Oproti červenci 2013 však výdaje poklesly o 5 % a dostaly se na hodnotu 392 milionů.

Největším zadavatelem se opět stal internetový obchodník Internet Mall, který v srpnu využil reklamní prostor na internetu v celkové hodnotě 23,1 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byla společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 21,4 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Invia.cz, která umístila reklamu v hodnotě 12,7 milionů.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v srpnu vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 357 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (srpen 2013)

Cena (červenec 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

136 387 000 Kč

148 896 000 Kč

-8%

Centrum Holdings

87 170 000 Kč

82 508 000 Kč

6%

MAFRA

52 493 000 Kč

52 095 000 Kč

1%

Mladá fronta

19 074 000 Kč

19 368 000 Kč

-2%

Allegro AdMarket

16 070 000 Kč

16 067 000 Kč

0,02%

Ringier Axel Springer

13 409 000 Kč

14 357 000 Kč

-7%

CET 21

13 142 000 Kč

11 758 000 Kč

12%

Business Media

6 808 000 Kč

6 015 000 Kč

13%

Impression Media

6 454 000 Kč

7 776 000 Kč

-17%

AdActive.cz

6 188 000 Kč

13 361 000 Kč

-54%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 07-08/2013

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.