Volby zamíchaly pořadím zadavatelů internetové display reklamy, ti využili prostor v hodnotě 674 milionů korun

V říjnu 2013 využili zadavatelé internetové display inzerce reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Oproti září došlo k nárůstu o pětinu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Na předních místech zadavatelů se objevily také politické strany, a to z důvodu předvolebních kampaní, které v říjnu kulminovaly. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu. (TZ)

Podle monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v říjnu bannerovou reklamu v hodnotě 674 milionů korun, což je v porovnání s minulým rokem o 5 % více a v meziměsíčním srovnání dokonce o 19 % více.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se drží internetový obchodník Internet Mall, který v říjnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionů korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionů korun umístil další internetový obchodník Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionů korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, umístila se tam Česká strana sociálně demokratická s inzercí v hodnotě 14,1 milionů korun.

Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v říjnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 600 milionů korun.

 

TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání

Provozovatel

Cena (říjen 2013)

Cena (září 2013)

Meziměsíční změna

Seznam.cz

221 297 000 Kč

218 866 000 Kč

1%

Centrum Holdings

110 339 000 Kč

96 876 000 Kč

14%

MAFRA

104 305 000 Kč

76 565 000 Kč

36%

Mladá fronta

33 121 000 Kč

27 151 000 Kč

22%

Allegro AdMarket

27 135 000 Kč

20 849 000 Kč

30%

AdActive.cz

26 718 000 Kč

18 363 000 Kč

45%

Ringier Axel Springer

21 008 000 Kč

17 276 000 Kč

22%

FTV Prima

19 990 000 Kč

CET 21

18 134 000 Kč

16 021 000 Kč

13%

Impression Media

17 861 000 Kč

13 562 000 Kč

32%

Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2013

* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima

Společnost MEDIARESEARCH (www.mediaresearch.cz) je významnou výzkumnou agenturou s širokým portfoliem služeb v oblasti realizace marketingových a mediálních výzkumů, zpracování a analýz dat, marketingového poradenství a vývoje software. Je realizátorem tří z nejrozsáhlejších mediálních výzkumů v České a Slovenské republice – Elektronického měření sledovanosti televize (peoplemetry) v ČR, Výzkumu návštěvnosti a sociodemografie internetu v ČR (NetMonitor) a SR (AIMmonitor) a Monitoringu reklamních výdajů v médiích (Admosphere) a na internetu (AdMonitoring) v ČR.

SPIR je profesní sdružení subjektů působících v oblasti internetové reklamy. Zastřešuje subjekty, které spojuje společný zájem – rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v ČR. Je zadavatelem výzkumu NetMonitor a monitoringu reklamních výdajů na internetu AdMonitoring.

AdMonitoring je projekt, jehož cílem je monitorovat reklamní investice do plošné reklamy na internetu. Je postaven na třech pilířích: na deklaracích zapojených médií, na nezávislém (robotnickém) monitoringu internetových médií a na zpětných kontrolách mediálních agentur. Tento projekt je klíčovým nástrojem pro zhodnocení vlastních i konkurenčních internetových kampaní a pro plánování dalších marketingových aktivit. Veřejné výstupy projektu jsou k dispozici ke stažení zde.